برگزاری جشنواره عید تا عید در ۱۰استان/ تحقق وعده مسئولین در خصوص ایجاد ساختمان اداری بنیاد مهدویت مازندران مورد انتظار است

حجت الاسلام نصوری از برگزاری جشنواره عید تاعید ویژه نیمه شعبان در ۱۰استان خبر داد و گفت: شرکت کنندگان می‌توانند آثار خود را تا ۱۴ بهمن ماه ۱۴۰۰ به آدرس www.yaremahdavi.ir ارسال کنند تا جوایز نفیس دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت‌الاسلام «محمدرضا نصوری» امروز(۱۲مهر) در جلسه شورای سیاستگذاری مهدویت مازندران با تاکید بر ترویج و تعمیق مهدویت، بیان کرد: در این راستا برنامه‌هایی را در ۹ ربیع الاول همزمان با آغاز امامت امام زمان (عج) تدارک دیدیم.

 

مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) در مازندران افزود: یکی از برنامه‌ها جشنواره عید تا عید در فروردین و اردیبهشت ما در ۱۰ استان است، مازندران فعالیت‌های مذهبی‌اش در حوزه مساجد و بقاع متبرکه بوده، تبلیغاتش انجام شد، امیدواریم شاهد همت باشیم جشنواره در بهمن ماه تمام و بعد اقدامات داوری آغاز می‌شود.

 

حجت الاسلام نصوری با اعلام اینکه امسال دو نیمه شعبان داریم،گفت: تصمیم گرفتیم فضای مباحث مهدویت را در قالب جشنواره ارائه بدهیم، از این رو اقدام به برگزاری جشنواره ملی با محوریت فعالیت‌های مهدوی در مساجد، بقاع متبرکه و مهدیه ها با عنوان " عید تا عید" کردیم که در گروه سنی کودکان،  جوانان و بزرگسالان، در حوزه نقاشی، خوشنویسی، عکس، عکس‌نوشته، شعر و داستان کوتاه، تواشیح، سرود، مداحی، مولودی، خدمات اجتماعی و گروه‌های جهادی کردیم.

 

وی اعلام کرد: شرکت کنندگان می‌توانند آثار خود را تا ۱۴ بهمن ماه ۱۴۰۰ به آدرس www.yaremahdavi.ir ارسال کنند تا جوایز نفیس دریافت کنند.

 

حجت الاسلام نصوری با اشاره به برنامه‌های مذهبی با محوریت مهدویت، گفت: برگزاری برنامه‌های مجازی در ایام محرم، برنامه عاشورا و انتظار، برگزاری نشست‌های مجازی در دانشگاه فرهنگیان و پیام نور، برگزاری دوره ویژه روحانیون و ائمه جماعات و برگزاری طرح مواسات و همدلی مهدوی را داشتیم.

 

وی اعلام کرد: همانطور که میدانید هشت ربیع روز شهادت امام حسن عسگری (ع) روز جمعه است، بهترین فرصت برای استفاده از ظرفیت این روز و فردایش با عنوان روز بیعت این است که با اجرای برنامه‌های فاخر  و پررنگ کردن بحث‌های معرفتی و ایجابی مباحث انحرافی را به حاشیه ببریم و با آسیب‌ها، منکرات و بدعت‌هایی با نام عیدالزهرا مقابله کنیم.

 

حجت الاسلام نصوری ادامه داد: در رابطه با اقدامات امام حسن عسگری(ع) برای ورود شیعه در دوران غیبت باید برای نسل نو برنامه تدوین کنیم، برنامه پویش سراسری جشن عبادت در روز ۹ ربیع پررنگ‌تر خواهد شد.

 

وی یادآور شد: برگزاری نشست مجازی برای برخی از دانشگاه‌ها تدارک دیده شد، برگزاری مسابقه کتابخوانی با محوریت سه کتاب، تولید بسته محتوایی برای ائمه جماعات و ائمه جمعه و توزیع ویژه‌نامه نشریه الکترونیکی امان را خواهیم داشت و بنا بر همزمانی ۹ ربیع با هفته نیروی انتظامی همگامی اجرای برنامه‌ها را خواهیم داشت.

 

حجت الاسلام نصوری تاکید کرد: برای چاپ و نشر پوستر و بروشور نیاز به همکاری دستگاه‌های مختلف داریم، در بخش اعطای جوائز در حوزه دانش‌آموزی آموزش و پرورش مشارکت کرده و در مابقی بخش‌ها نیاز به حمایت داریم، فضاسازی شهری به‌خصوص ورودی و خروجی‌ها برای پررنگ نشان دادن این مناسبت ضرورت دارد.


وی خاطرنشان کرد: برای تاسیس شعبه مرکزی بنیاد مهدویت، مقرر شد در بهشهر، بابل و چالوس با محوریت امام جمعه اقدامات آغاز شود، مکان بنیاد در مرکز استان زیبنده برپایی مراسمات نیست در حال حاضر مهمان اداره اوقاف هستیم امیدواریم در این بحث(تامین فضای اداری مستقل برای این بنیاد) شاهد توجه جدی باشیم.

کد خبر 1101935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha