۳۲ درصد خانواده ها زیر خط فقر نسبی هستند

پاک فطرت گفت: تورم ۴۴ درصد، رشد اقتصادی صفر، حجم نقدینگی بیش از سه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان رسید و ۳۲ درصد خانواده ها زیر خط فقر نسبی هستند و مدیریت کردن در این وضعیت بسیار سخت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «علیرضا پاک فطرت»، امروز (دوشنبه 12 مهر) در مراسم تودیع و معارفه استاندار فارس که در سالن «شهید امامی» استانداری و با حضور «احمد وحیدی»، وزیر کشور برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت رسول (ص)، امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) و ضمن تشکر از کادر درمان، گفت: بعد از چند سال ناپایداری در مدیریت کلان استان امیدوارم ثبات را شاهد باشیم.

رئیس مجمع نمایندگان فارس با اشاره به اینکه پنج استاندار در مدت 6 و نیم سال آمدند و رفتند و تنها یک نفر بومی بود، استانداران غیربومی، حتی شهرستان ها هم نشناختند، افزود: از استاندار غیربومی چه انتظار داشتید تحول ایجاد کنند و در یک سال و چند ماه گذشته شاهد فعالیت های مناسب استاندار سابق باشیم.

وی با اشاره به اینکه استاندار سابق سال سختی را گذراند اما موفق عمل کرد، تاکید کرد: امیدوارم وزارت کشور از پتانسیل وی در وزارت کشور استفاده کند.

پاک فطرت تغییر مدیریتی را باعث شادابی در اقشار مختلف دانست و یادآور شد: مدیران تازه نفس با ایده های نو می توانند توسعه آفرین باشند.

پاک فطرت با اشاره به اینکه بودجه عمرانی استان در سال 1400، کمتر از پنج هزار میلیارد تومان بود که با کمک 6 نفر از نمایندگان استان فارس که در کمیسیون تلفیق بودند، بودجه را به هشت هزار میلیارد تومان رساندند، افزود: این بودجه کفاف توسعه استان را نمی دهد، این بودجه بیشتر اوراق است و این اوراق 1403 نقد می شود.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این پول نمی تواند در فارس موجب توسعه ای که مردم انتظار دارند بشود، تاکید کرد: استاندار جدید فارس، باید با شجاعت از بخش خصوصی استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه تورم 44 درصد، رشد اقتصادی صفر، حجم نقدینگی بیش از سه هزار و 700 میلیارد تومان رسید و 32 درصد خانواده ها زیر خط فقر نسبی هستند و مدیریت کردن در این وضعیت بسیار سخت است، تاکید کرد: فرونشست زمین، بیکاری، افزایش نهاده های دامی، کمبود فضاهای آموزشی در استان و شیراز و روند رشد حاشیه نشینی از مشکلات بزرگ استان فارس است، بیکاری در کلان شهر شیراز زیاد بوده و شیراز دومین کلان شهر در کشور است شاهد بیکاری است.

پاک فطرت با یادآوری این مطلب که فارس پتانسیل های زیادی هم دارد که با وحدت و اراده قوی می توان آن را حل کرد، اظهار کرد: دانشگاه های معتبر، پتانسیل های گردشگری، که اگر فعال شود مشکل اقتصاد استان و بیکاری آن را می توان تا حدی حل کرد و با وحدتی که بین همه بزرگان به وجود می آید باید به دست بیاوریم.

وی با اشاره به اینکه 17 نماینده پرتلاش با وحدت دنبال حل مشکلات استان هستند، اظهار کرد: مجلس دنبال طرح ها و لایحه های کاربردی است.

کد خبر 1101954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha