شهردار جدید اهواز زمینه های رانت جویی را از بین ببرد

خلیلیان گفت: شهردار جدید باید ساختارهای فعلی را تغییر دهد چون با این ساختارهای موجود امکان تحول و توسعه و پیشرفت وجود ندارد و علاوه بر این باید زمینه رانت خواهی را بزداییم و در مسیر عمرانی حرکت کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «صادق خلیلیان» عصر امروز (دوشنبه 12 مهر) آیین تکریم و معارفه شهردار اهواز، در سالن امام خامنه ای مجتمع فجر اهواز برگزار شد اظهار کرد: خوزستان یک استان استراتژیک است و نگاه بزرگان نظام و حکمرانان جمهوری اسلامی به این خوزستان یک نگاه راهبردی و پشتیبانی‌کننده است.

 

استاندار خوزستان افزود: به‌تبع وضعیت شهر اهواز نیز به‌عنوان یک کلان‌شهر ویژگی خاص خودش را دارد و به‌عنوان یکی از چند کلان‌شهر کشور وظیفه ما را در سطح استان و در سطح شهر اهواز سنگین می‌کند چون باید بتوانیم یک استان و شهری در تراز و شأن مردم خوزستان داشته باشیم.

 

وی اضافه کرد: خسارت‌های سنگینی در اقصی نقاط این استان و شهرهای بزرگ آن از جمله اهواز در زمان جنگ تحمیلی صورت گرفت که بعد از پیروزی در دفاع مقدس نیز دوران بازسازی شروع شد و مسیرهای بازسازی تا به امروز ادامه دارد.

 

خلیلیان با بیان اینکه شهر اهواز وضعیت مناسبی ندارد تصریح کرد: آیا استان خوزستان یک استان فقیر و محروم است؟ خیر چون ۴۰ درصد منابع بودجه کشور را استان خوزستان تأمین می‌کند، به‌منظور رسیدگی به وضعیت و مشکلات استان از جمله اهواز آسیب‌شناسی دقیقی انجام شده و در این راستا نیز برنامه‌ها را بر مبنای هشت محور تنظیم شده که در دو سطح در استان و شهر اهواز باید کار شوند.

 

وی تأکید کرد: ما باید جایگاه این استان را نسبت به وضع موجود ارتقا دهیم و طبیعتاً از ظرفیتی که در دولت انقلابی فعلی وجود دارد و اراده‌ای که برای پشتیبانی از استان خوزستان است به بهترین شکل بهره‌برداری کنیم.

 

خلیلیان در خصوص وظایف شهردار جدید اهواز عنوان کرد: شهردار جدید اهواز وظایف سنگینی را بر عهده دارد که باید با برنامه‌ریزی دقیق مهم‌ترین مشکلات شهر را جمع آوری و آنها را رفع کند؛ شهردار جدید باید ساختارهای فعلی را تغییر دهد چون با این ساختارهای موجود امکان تحول و توسعه و پیشرفت وجود ندارد و علاوه بر این باید زمینه رانت خواهی را بزداییم و در مسیر عمرانی حرکت کنیم.

 

کد خبر 1101980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha