یکی از خصلت های امام حسن مجتبی (ع) اعتقاد به موضوع وحدت و اتحاد بین مسلمین بود

حجت الاسلام دیلم گفت:یکی از خصلت های وجود نازنین امام حسن مجتبی(ع) اعتقاد به موضوع وحدت و اتحاد بین مسلمین بود.

حجت الاسلام «نورعلی دیلم» با اشاره به شهادت کریم اهل بیت، امام حسن مجتبی(ع) به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: افزود: ما همین رویه کریم اهل بیت را در زندگی مولای متقیان حضرت علی (علیه السلام) داریم.


رئیس مرکز اسلامی گلستان افزود: می بینیم که بعد از پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) که بحث وصایت و جانشینی مشخص بود اما در کنار پیامبر افرادی هم که تحت عنوان خلیفه آمدند برای مولای متقیان وحدت مسلمین و حفظ مرزهای اسلام و قرآن مهم تر بود.

 

وی ادامه داد: بنا به فرموده قرآن اگر وارد منازعه می شد جامعه اسلامی سست می شد و به راحتی در سرحدات کشورهای اسلامی آماده بودند اگر محوریت و حاکمیت جامعه اسلامی بعد از پیامبر ضعیف شود به راحتی وارد می شدند و آن موقع دیگر اثری از اسلام وجود نداشت.

 

حجت الاسلام دیلم اظهارداشت: یکی از خصلت های وجود نازنین امام حسن مجتبی اعتقاد به موضوع وحدت و اتحاد بین مسلمین بود.

 

وی گفت: موضوع بعدی به عنوان کریم اهل بیت در زندگی امام حسن مجتبی (علیه السلام) بسیار داریم که آن امام کل زندگی خودش را در راه خداوند داد و دوباره آن را نوسازی کرد.

 

رئیس مرکز اسلامی گلستان افزود: امروزه هم در شرایط اقتصادی که وجود دارد نیاز به مواسات و همدلی و کمک مومنانه و در کنار هم قرار گرفتن ضرورت دارد؛ چون بنی آدم اعضای یکدیگرند و باید نسبت به همدلی، خیرخواهی، توجه و حمایت را در این ایام داشته باشیم تا پیرو خوب و راستینی برای وجود نازنین امام حسن مجتبی (علیه السلام) باشیم.

کد خبر 1102057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha