آستارایی‌ها در سوگ رحلت رسول مهربانی ها عزاداری کردند

آستارایی‌ها در سوگ رحلت پیامبر رحمت و مهربانی و شهادت سبط اکبرش حضرت امام حسن مجتبی(ع) دسته عزاداری خیابانی برپا کرده و به سر و سینه زدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، همزمان با ۲۸ ماه صفر سالروز رحلت پیامبر رحمت و مهربانی و شهادت سبط اکبرش حضرت امام حسن مجتبی(ع) شهرستان مرزی بندر آستارا غرق در ماتم و عزا است و مردم این شهر مرزی در این ماتم عظیم سوگوارند.

 

در این روز حزن انگیز بندر آستارا یکپارچه سیاهپوش است و جمعی کثیری از دوستداران خاندان عصمت و طهارت(ع) در این مصیبت بزرگ با راه‌اندازی دسته عزاداری خیابانی از مقابل سپاه ناحیه تا مسجد حضرت محمدرسول الله(ص) این شهر را با سینه‌زنی طی کرده  و به یاد مظلومیت‌ های پیامبر اکرم (ص) و امام حسن مجتبی(ع)‌ به سوگ نشسته و با ملکوتیان هم ناله شدند.

 

مردم و مسئولان شركت كننده در اين آيين بعد از عزاداری خيابانی برای قرائت زيارت پيامبر خدا (ص)(ازبعید) در مسجد حضرت محمد رسول الله(ص) آستارا حضور يافتند.

 

امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) نیز در این روز غم‌بار شاهد برگزاری آیین‌های عزاداری با حضور زائران از بندر آستارا و شهرها و روستاهای همجوار است.

 

مردم متدین و دوستدار خاندان عصمت و طهارت (ع) در شهرستان مرزی بندر آستارا شب گذشته نیز با برپایی آیین های سوگواری بر سر وسینه زدند و این مصیبت بزرگ را به حضرت امام زمان (عج) تسلیت گفتند.

 

به گزارش شبستان، حضرت محمد(ص)در سال عام الفیل (۵۷۰ میلادی) در ماه ربیع‌الاول در خانه عبدالله ابن عبدالمطلب پسر عبدالمطلب و بانو آمنه بنت وهب دیده به جهان گشود، رسول رحمت و مهربانی به مدت ۲۳ سال عهده‏ دار امر رسالت و نبوت بود و سرانجام در ۲۸ ماه صفر سال یازدهم هجری از دنیا رفت.

 

امام حسن مجتبی(ع) نیز از سلسله امامت و ولایت اولین فرزند علی(ع) و فاطمه(س)به دنیا آمد، کریم اهل‌بیت(ع) پس از شهادت پدر بزرگوار خود، به امامت رسید و نزدیک به شش ماه به اداره امور مسلمین پرداخت.

 

دومین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت در روز ۲۸ صـفـر سـال ۵۰ هـجـری در حـالی کـه ۴۸ سـال از عـمـر مبارکش  می‌گذشت به تحریک معاویه بدست همسر خود (جعده ) مسموم و شهید و در بقیع مدفون شد.

کد خبر 1102062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha