عزاداری سنتی ۲۸ صفر در جهرم برگزار شد

حجت الاسلام دهقانی گفت: همزمان با ۲۸ صفر سالروز رحلت پیامبر اعظم (ص)، آیین عزاداری و سوگواری به صورت حرکت دستجات سینه زنی در جهرم برگزار شد.

حجت الاسلام «فتح الله دهقانی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: در سالروز رحلت رسول خدا (ص) و حضرت امام حسن مجتبی (ع)، آیین سوگواری و عزاداری به شکل سنتی در شهرستان جهرم برگزار شد.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی جهرم افزود: این آیین به صورت عزاداری خیابانی با حرکت دستجات سینه زنی از محله های جهرم به سمت چهارراه «دفاع مقدس» انجام شد.

 

وی بیان کرد: اهالی مومن و انقلابی جهرم در این برنامه سوگواری سپس با تجمع در چهار راه «دفاع مقدس» به صورت متمرکز به سینه زنی و عزاداری پرداختند.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جهرم خاطرنشان کرد: همچنین در مسیر عزاداری نیز با برپایی ایستگاه های پذیرایی و موکب از عزاداران پذیرایی به عمل آمد.

 

وی عنوان کرد: این برنامه با رعایت شیوه نامه های بهداشتی، استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی برگزار شد.

 

حجت الاسلام دهقانی گفت: علاوه بر شهروندان، مسئولان شهرستان از جمله امام جمعه، فرماندار ویژه و... در این آیین عزاداری و سوگواری حضور داشتند.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جهرم در پایان عنوان کرد: علاوه بر این، شب گذشته در مساجد، تکایا و هیات های مذهبی آیین های عزاداری و سینه زنی با حضور عاشقان و محبان اهل بیت (ع) برگزار شد.

 

کد خبر 1102066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha