علامه حسن‌زاده آملی در حکمت، عرفان و اخلاق مجتهد بود

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه علامه حسن‌زاده آملی در حکمت، عرفان و اخلاق مجتهد بود، گفت: این علامه، در تمام عمر خود به کسب علم و فقه مشغول بودند و در علومی مانند ریاضیات، نجوم، حکمت و ... مهارت داشتند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، آیت الله «رضا رمضانی» امروز (سه‌شنبه 13 مهر) در مراسم بزرگداشت یاد و خاطره علامه حسن زاده آملی و سالروز رحلت حضرت رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) که در مصلی امام خمینی(ره) رشت برگزار شد، اظهار کرد:‌ با رحلت پیامبر اکرم(ص)، ارتباط مستقیم خالق با مخلوق و وحی قطع شد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، رحلت رسول اکرم(ص) را مصیبت بزرگ عالم اسلام و خلقت دانست و تصریح کرد: حضرت محمد(ص) پیامبری برای انتشار رحمت از جانب خدای متعال بودند.

وی پیامبر اکرم(ص) را مظهر رحمت رحمانیه خدا و مظهر رحمت رحیمیه خداوند دانست و گفت: هر آنچه توسط پیامبر(ص) اتفاق افتاده برای انتشار رحمت بوده است.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه تزکیه و تهذیب از سمت‌های پیامبر اکرم(ص) بود، افزود: حضرت رسول(ص) هم معلم کتاب و هم معلم حکمت بودند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه همه انبیای الهی آمدند تا انسان تربیت کنند، اظهار کرد: تا انسان با توجه به همه ظرفیت های که در وجود انسان است به صعود برسد.

وی اضافه کرد: اگر انسان به درستی از ظرفیتی که خداوند به او داده بهره‌مند شده و استفاده کند، میتواند سلوک علمی و عملی داشته باشد.

آیت‌الله رمضانی در ادامه با اشاره به اینکه علامه حسن زاده آملی معلم و مربی بود، تصریح کرد: این شخصیت برجسته، عالم ربانی و سالک توحیدی بودند یعنی مسیر حرکت الهی و در راستای کسب رضایت الهی داشتند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه علامه حسن‌زاده آملی در حکمت، عرفان و اخلاق مجتهد بود، خاطرنشان کرد: این علامه، در تمام عمر خود به کسب علم و فقه مشغول بودند و در علومی مانند ریاضیات، نجوم، حکمت و ... مهارت داشتند.

وی با تاکید بر اینکه علامه حسن‌زاده در حکمت نظری، حکمت عملی و عرفان استاد بود، تصریح کرد: این شخصیت علمی و دینی، فخر عالم اسلام بودند.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه علامه آملی یار انقلاب و رهبری بود، عنوان کرد: این عالم گرانقدر در دوران جنگ هشت ساله نیز لباس رزم بر تن کرد و در همه امور به یاری دین خدا شتافت.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری به نماز رهبر انقلاب بر پیکر مطهر علامه حسن‌زاده آملی اشاره و اذعان کرد: پیام تسلیت پرمحتوای رهبر معظم انقلاب نیز نشان دهنده شخصیت برجسته این عالم ربانی است.

کد خبر 1102068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha