پیامبر اسلام الگویی کامل برای تمام بشریت است

حجت‌الاسلام حافظ نیا گفت: حضرت محمد(ص) الگویی برتر برای همه بشریت به ویژه برای کسانی است که به خداوند و روز قیامت ایمان دارند و بیشتر به یاد پروردگار متعال هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، حجت‌الاسلام «کاظم حافظ نیا» امروز(سه‌شنبه، ۱۳ مهر) در مراسم سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) و سبط اکبرش حضرت امام حسن مجتبی(ع) که در محوطه مسجد حضرت محمد رسول‌الله(ص) این شهر و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد،اظهارکرد: براساس فرموده قرآن کریم حضرت محمد(ص) الگویی برتر برای همه بشریت به ویژه برای کسانی است که به خداوند و روز قیامت ایمان دارند و بیشتر به یاد پروردگار متعال هستند.

 

امام جمعه بندر آستارا با بیان‌اینکه پیامبر گرامی اسلام به عنوان یک رهبری سیاسی باید الگویی برای رهبران سیاسی باشد، افزود: همه باید به رفتار و سیره پیامبر توجه کنیم و رفتار و سیره ایشان را در زندگی خود ساری و جاری کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه حضرت محمد(ص) دارای کمالات انسانی والا بود، تصریح‌کرد: این شخصیت باید الگوی تمام بشریت باشد.

 

حجت‌الاسلام حافظ نیا گفت: مهربانی و نرم خویی با مردم، پرهیز از هرگونه خشونت، عفو و گذشت و گشاده رویی از جمله ویژگی های بارز اخلاقی نبی مکرم اسلام (ص) بود.

 

امام جمعه بندر آستارا با بیان‌اینکه ما عدم تبعیت از رفتار سیاسی پیامبر اسلام را شاهد بودیم و دیدیم، افزود: عدم تبعیت از رفتار سیاسی پیامبر اسلام را در عمل برخی دولتمردان دیدیم که چگونه با دشمن برخورد و رفتار کردند.

 

حجت‌الاسلام حافظ نیا خاطرنشان‌کرد: در دولت گذشته دولتمردان سرمایه کشور را به مذاکرات خیالی گره زدند و هیچ اتفاقی ازلحاظ اقتصادی، معیشتی و ... در کشور نیافتاد.

 

گفتنی است، مداحی مداحان، سینه‌زنی و قرائت زیارت‌نامه حضرت محمد(ص)(ازبعید) از دیگر بخش‌های این مراسم معنوی بود.

کد خبر 1102077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha