پیامبر اسلام، مظهر صلابت و قاطعیت در برابر دشمنان دین خدا بود

حجت‌الاسلام مهدوی با اشاره به اینکه عطوفت و قاطعیت از ویژگی‌های شخصیتی حضرت محمد (ص) هستند گفت: پیامبر اسلام، کانون عطوفت و مهربانی برای مومنان و مظهر صلابت و قاطعیت در برابر دشمنان دین خدا بود.

«حجت‌الاسلام سید ولی‌الله مهدوی» در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) اظهار کرد: شخصیت والا و سیره پیامبر اسلام انسان‌ساز است که برای شناخت آن باید به قرآن کریم مراجعه کنیم.

 

استاد حوزه‌های علمیه خوزستان افزود: خداوند سبحان در قرآن کریم، رسول اکرم (ص) را به عنوان شخصیتی نمونه، مردم‌دار و اُسوه حسنه معرفی کرده است تا مردم با شخصیت این پیامبر آسمانی و پیامبر خوبی‌ها و پاکی‌ها آشنا شوند.

 

وی با بیان اينکه حضرت محمد (ص) برای همه انسان‌ها، در تمامی زمان‌ها و زمینه‌ها اُسوه و سرمشق بوده‌اند اذعان کرد: همه مسلمانان باید در رفتار و گفتار از پیامبر گرامی اسلام پیروی کنند تا به سعادت و خوشبختی دست یابند.

 

حجت‌الاسلام مهدوی داشتن اخلاق را از شاخصه‌های اخلاقی پیامبر اکرم (ص) برشمرد و تصریح کرد: اخلاق مهمترین عامل جذب افراد و تقویت پیوند اجتماعی است که با آن می‌توان ضمن نفوذ در قلب افراد، بر دلها حکومت کرد.

 

وی عنوان کرد: پیامبر اسلام با اخلاقی که داشتند، توانستند افراد سخت‌دل و خشن را به سوی خودشان جذب کنند و همه را مطیع خدای سبحان قرار دهند.

 

استاد حوزه‌های علمیه خوزستان بیان کرد: قرآن کریم از میان خصوصیات پیامبر گرامی اسلام، ایشان را به عنوان پیامبر رحمت معرفی کرده است تا همه جهانیان بر محور وجودی این پیامبر گرد هم آیند و خدا را بندگی کنند.

 

وی با اشاره به اینکه عطوفت و قاطعیت از دیگر ویژگی‌های شخصیتی حضرت محمد (ص) هستند ادامه داد: اداره سیاست و اجتماع ایجاب می‌کند که قاطعیت در کنار عطوفت و مهربانی باشد تا مومنان، امیدوار و دلگرم شوند و دشمنان و مخالفان اسلام نیز بترسند.

 

حجت‌الاسلام مهدوی اضافه کرد: پیامبر اسلام، کانون عطوفت و مهربانی برای مومنان و مظهر صلابت و قاطعیت در برابر دشمنان دین خدا بود.

 

وی با بیان اينکه مردمی بودن و مردم‌دار بودن از مهمترین ویژگی‌های شخصیتی حضرت محمد (ص) در قرآن کریم به شمار می‌رود یاد آور شد: رهبران الهی همواره در میان مردم بودند و در همه حال با آنها زندگی می‌کردند که این سبب شد تا بتوانند مردم را در مسیر هدایت، رشد، کمال و بندگی خداوند متعال قرار دهند.

 

کد خبر 1102114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha