جلوه ای از سواد رسانه ای در آموزه های قرآنی 

حجت الاسلام میثم تارم گفت: بر اساس آموزه‌های قرآنی، باور نکردن اخبار غیرموثق به عنوان یک اصل بسیار مهم باید مورد توجه قرار گیرد و این اصل می‌تواند از بخش عمده‌ای از مشکلات و گرفتاری‌ها جلوگیری کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، شامگاه امشب ۱۳ مهرماه هم زمان با شام رحلت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) به همت هیئت انصارالرسول مراسم عزاداری و سوگواری در فضای باز مسجدالرسول برگزار شد.


حجت الاسلام «میثم تارم» در جمع عزاداران نبوی هیئت انصار الرسول(ص)، سواد رسانه ای را مهم برشمرد و گفت: بر اساس آموزه‌های قرآنی، باور نکردن اخبار غیرموثق به عنوان یک اصل بسیار مهم باید مورد توجه قرار گیرد و این اصل می‌تواند از بخش عمده‌ای از مشکلات و گرفتاری‌ها جلوگیری کند.


امام جمعه جیرفت با بیان این مطلب که کلیه اخبار صحیح قابل انتشار نیستند، تصریح کرد: باید واقع بین و جامع‌ نگر بود چرا که انتشار یک خبر نامطمئن و بدون تحقیق، می‌تواند برای مردم یک شهر، منطقه و حتی یک کشور زیان‌بار باشد.


وی خاطرنشان کرد: سواد رسانه‌ای در مهار هجمه‌های دشمن بسیار موثر است و نباید تمام اخبار و اطلاعات منتشره از سوی بیگانگان و فضای مجازی را بدون تحقیق و بررسی صحیح دانست.



حجت الاسلام تارم سواد رسانه‌ای در تحکیم بنیان خانواده‌ها موثر دانست و افزود: شبکه‌های ماهواره‌ای در صدد ایجاد اختلاف و متلاشی کردن بنیان خانواده‌ها از طریق عادی جلوه دادن خیانت‌ها هستند.

 

امام جمعه جیرفت با اشاره به اهمیت صبر در کلیه مراحل زندگی، بیان کرد: تحقیق، صبر و بردباری از ناحیه خدا و بی‌صبری و اقدام عجولانه از ناحیه شیطان است.


وی بیان کرد: صبر و بردباری زوجین، قوام بنیان خانواده‌ها را تحکیم می‌کند و این خصوصیت اخلاقی بسیاری از مسائل خانوادگی را حل می‌کند.
 

حجت الاسلام تارم اظهار کرد: تصمیم نهایی، حق رهبر الهی جامعه است و‌ اصرار بر پذیرش نظرات و مشورت‌ها می‌تواند به زیان و تباهی جامعه اسلامی ختم شود.


امام جمعه جیرفت ادامه داد: هجمه خبری دشمن در صورت عدم توجه جامعه اسلامی به آموزه‌های قرآنی در خصوص اخبار و رسانه‌ها موجب تغییر عقاید، رفتار و سبک‌ زندگی اسلامی می‌شود.


وی عنوان کرد: خداوند در فطرت هر انسانی، ایمان، اخلاقمداری و دینمداری قرار داده اما غفلت از آن، دوستان نااهل، گرفتار دسیسه شیطان شدن، اخبار و خوراک اطلاعاتی نادرست دشمن، انسان را از فطرت اولیه منحرف می‌کند.


حجت الاسلام تارم ابراز کرد: انسان در قیامت قدمی بر نمی دارد مگر در خصوص شیوه استفاده از عمر، جوانی، نحوه کسب مال و هزینه کرد آن و‌ حُب اهل بیت (ع)، سوال می‌شود.

امام جمعه جیرفت اضافه کرد: بر اساس منابع اهل سنت، هر کس در مسیر حب اهل بیت (ع) بمیرد، در حکم شهید است.

وی در خاتمه تاکید کرد: حضور در مجالس سرور و اندوه اهل بیت (ع) نشانه‌ای از حب به آن حضرات است.

کد خبر 1102122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha