وضعیت گیلان شکننده است/ هرگونه عادی انگاری بیماری را تشدید می‌کند

محرابیان وضعیت گیلان را با توجه به مسافرت‌هایی که اخیرا به استان می‌شود شکننده خواند و گفت: هرگونه عادی انگاری پیک بیماری را در گیلان تشدید می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «فردین محرابیان» امروز (سه‌شنبه 13 مهر) در گفت‌وگوی خبری در پاسخ به این پرسش که مسافرت‌های اخیر چقدر می‌تواند گیلان را به سمت  پیک بعدی کرونا سوق دهد اظهار داشت: واقعا این مسافرت‌ها به گیلان هیچ ضرورتی ندارد و مهم‌ترین راه قطع زنجیره انتقال بیماری، رعایت موازین بهداشتی است.

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان یکی از مهم‌ترین راه‌های انتقال بیماری را دورهمی‌های خانوادگی ذکر کرد و ابراز داشت: عادی انگاری بیماری یکی از مواردی است که ممکن است باز هم پیک بیماری را در گیلان تشدید کند. بنابراین از تمام هم‌استانی‌ها استدعا می‌کنیم فاصله فیزیکی را رعایت و همچنان از ماسک و لوازم حفاظت فردی استفاده کنند.

 

محرابیان وضعیت گیلان را شکننده خواند و با بیان اینکه ورود مسافران و انجام مسافرت‌های غیرضروری می‌تواند برای استان خطرناک باشد اضافه کرد: کادر درمانی جهت سلامت مردم در حال تلاشند و مهم‌ترین راه برای قطع زنجیره انتقال بیماری رعایت شیوه‌نامه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی محسوب می‌شود

 

وی اینکه فردا چند مرکز واکسیناسیون در سطح استان گیلان فعال هستند نیز یادآور شد: امروز 53 پایگاه در استان گیلان فعالیت داشتند و در شهر رشت نیز چهار پایگاه امر واکسیناسیون مراجعه‌کنندگان را انجام می‌داد از طرفی با توجه به شرایط و موقعیت تعداد پایگاه‌های واکسیناسیون ما در استان گیلان افزایش پیدا می‌کند.

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه تعداد کل بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان هم‌اینک به حدود 373 نفر رسیده است عنوان کرد: تعداد کل بیماران کرونایی جدید گیلان هم 72 نفر گزارش شده است که به تازگی در مراکز درمانی استان بستری شده‌اند.

 

محرابیان با تاکید بر اینکه 68 نفر از بیماران کرونایی در حال حاضر در بخش‌های ICU و مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های دولتی و خصوصی استان گیلان بستری هستند تصریح کرد: هشت نفر از این بیماران جدیدا در بخش‌های ویژه بیمارستان‌های گیلان بستری شده‌اند.

 

وی تعداد کل بیماران بدحال بستری در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی گیلان را نیز 55 نفر اعلام کرد و ابراز داشت: در گیلان مشاهده می‌کنیم که آمار بستری بیماران کرونایی کمی کاهش پیدا کرده است اما باید توجه داشته باشیم که ادامه روند نزولی بستری‌ها بستگی به مشارکت آحاد مردم دارد.

کد خبر 1102126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha