مدیریت پیامبر اکرم(ص) برترین مدیریت در جهان است/ تلاش مقدمه بهره مندی انسان از امداد غیبی خداوند است

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه برترین مدیری که در جهان تا کنون وجود داشته است، وجود نازنین پیامبر اکرم(ص) بوده است، گفت: وقتی می گوییم خدا یاری می کند، باید دانست که این یاری مشروط است اگر توانمان را به کار گرفتیم خداوند هم ما را یاری می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام شامگاه سه شنبه(۱۳ مهر) در مراسم سوگواری و عزای سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) این شهر، اظهار کرد: خداوند متعال قریب به ۱۲۴ هزار پیامبر از آدم تا خاتم برای هدایت انسان ها فرستاده است و متناسب با رشد فکری و  علمی انسان ها، قوانین ارزشمندی برای دنیا و آخرت انسان ها از طریق پیامبران در هر زمان در اختیار آنان قرار داده است.

 

حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار» با اشاره به بعثت پیامبر اکرم(ص)، یادآور شد: انسان ها به جایی رسیدند که شایستگی پیدا کردند که آخرین پیامبر الهی مبعوث شود و تنها دینی که شایستگی حاکمیت بر جهان دارد را به دنیا معرفی کند، دینی که برای همه افراد بشر است و قدرت هدایت همه جوامع را دارد و دینی فرا زمانی و فرامکانی است و اختصاص به قوم و گروه و کشور خاصی ندارد.

 

وی افزود: فرامکانی و فرازمانی بودن نشان دهنده عظمت اسلام است و اعچاز نبی مکرم اسلام(ص) کتاب قرآن کریم است که همه مدعیان بشری را به مبارزه می طلبد و  تا کنون کسی نتوانسته با قرآن کریم هماوردی کند و انسان در برابر اعجاز قرآن کریم، عاجر مانده و خواهند ماند.

 

امام جمعه ایلام گفت: رسول مکرم اسلام(ص) شخصیتی بود که فراتر از زمان خود بود، پیامبران الهی در هر زمانی که مبعوث می شدند مورد تمسخر مردم آن زمان قرار می گرفتند، به طور طبیعی آگاه کردن جامعه هزینه دارد و مصلحان در هر زمانی مورد بی مهری و اذیت و آزار قرار می گیرند.

 

حجت الاسلام کریمی تبار یادآور شد: پیامبر اکرم(ص)  تجلی رحمت الهی و رحمت للعالمین است، آن حضرت در تلاشی که برای آگاه کردن مردم زمان خود داشت مورد اذیت  و آزار قرار گرفتند اما پیامبر(ص) همواره برای آنان دعا می کرد.

 

وی افزود: پیامبر گرامی اسلام(ص) ۱۳ سال سختی های بسیاری تحمل کردند، بعد از ده سال تبلیغ دین مبین اسلام در محاصره اقتصادی دشمنان قرار  گرفتند، سه سال در شعب ابیطالب در چنین وضعیتی بودند ولی مقاومت کردند.

 

امام جمعه ایلام یادآور شد: برترین مدیری که در جهان تا کنون وجود داشته است، وجود نازنین پیامبر اکرم(ص) بوده است، آن حضرت توانست، مردم جاهل و متعصب زمان خود را تبدیل به افرادی کند که دنبال ایثار و جهاد باشند و بنیانگذار تمدنی در جهان شوند که امروز جمعیت مسلمانان در جهان میلیاردی است و در آینده ای نزدیک تمام مردم جهان متدین به دین مبین اسلام خواهند شد، پیامبر اکرم(ص) در طول ۲۳ سال دین مبین اسلام را در جهان گسترش داد.

 

حجت الاسلام کریمی تبار در ادامه بیان کرد: سنت الهی این است که نابرده رنج گنج میسر نمی شود، حضرت پیامبر اکرم(ص) ۱۳ سال دین مبین اسلام را تبلیغ کرد و در نهایت مجبور می شود که از مکه به مدینه مهاجرت کنند، دشمنان بسیار توطئه کردند که به ایشان آسیب برسانند، وقتی می گوییم خدا یاری می کند، باید دانست که این یاری مشروط است اگر توانمان را به کار گرفتیم خداوند هم ما را یاری می کند.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر در در زندگی فردی و اجتماعی خود می خواهیم موفق شویم باید تمام توان خود را به کار گیریم، اگر از این توان استفاده کردیم امداد غیبی الهی ما را یاری خواهد کرد.

 

 

 

کد خبر 1102127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha