ترویج فرهنگ وقف از ضروریات جامعه امروز ماست

قاضی زاده هاشمی گفت: ترویج فرهنگ وقف از ضروریات جامعه امروز ما است و هر نهاد مردمی و دولتی باید برای ترویج این صدقه جاریه و جذب خیرین از هیچ اقدامی فروگذار نکند.

«سید احسان قاضی زاده هاشمی» در گفتگو با خبرگزاری شبستان در مشهد در خصوص وقف و برکات آن بیان کرد: ترویج فرهنگ وقف از ضروریات جامعه امروز ما است و هر نهاد مردمی و دولتی باید برای ترویج این صدقه جاریه از هیچ اقدامی فروگذار نکند.



نماینده مجلس شورای اسلامی بر ضرورت استفاده از ظرفیت خیرین و افراد دارای تمکن مالی در زمینه وقف، اشاره کرد و افزود: از وقف و موقوفات می توان برای خدمت عام المنفعه و در حوزه بهداشت و سلامت، آموزش، حوزه های مختلف مردمی، فعالیت های فرهنگی و مذهبی، حوزه های دینی بهره برد.



وی تصریح کرد: با توجه به اینکه مقوله وقف مردمی، شرعی و اعتقادی است، باید توسط روحانیون و نهادهای مرتبط از جمله اوقاف برای مردم اعتناد سازی صورت گیرد تا خود در این جهت سرمایه گذاری معنوی داشته باشند.



قاضی زاده هاشمی بیان کرد: وقتی مردم ببینند اوقاف منابع درآمدی موقوفات را در جهتی که واقف، وقف کرده صرف می کند، اعتماد سازی صورت می گیرد، این خود به توسعه فرهنگ وقف کمک خواهد کرد.

کد خبر 1102191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha