قیمت پایین ذرت علوفه ای، مهم ترین مشکل کشاورزان است

مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: با توجه به هزینه های بالای اقتصادی ذرت علوفه ای، قیمت پایین خرید از مهم ترین مشکل و دغدغه کشاورزان شهرستان است.

«حسن ایزانلو» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: شیروان رتبه نخست تولید ذرت علوفه ای خراسان شمالی را دارد که برداشت ذرت از نیمه دوم شهریورماه آغاز و تا پایان مهرماه ادمه دارد ولی نبود صرفه اقتصادی و از سویی کاهش قیمت خرید که کیلویی 11 تا 13 هزار ریال از کشاورزان انجام می شود، موجب نارضایتی این قشر زحمتکش شده است.

 

مدیر جهاد کشاورزی شیروان خاطرنشان کرد: امسال ذرت علوفه ای از ارقام 704، در سطح 512 هکتار از اراضی شهرستان کشت شده که میانگین تولید 45 تُن در هر هکتار است و پیش بینی می شود از این سطح بیش از 23 هزار تُن ذرت برداشت شود.

 

ایزانلو اضافه کرد: سال گذشته 700 هکتار ذرت علوفه ای در این شهرستان کشت شد که امسال به دلیل کاهش بارندگی و خشکسالی های حادث شده سطح زیرکشت آن در مقایسه با سال گذشته کاهش یافته است.

 

وی تصریح کرد: هر ساله برداشت ذرت علوفه‌ای با توجه به شرایط آب و هوا و با هدف افزایش میزان محصول، تا قبل از شروع فصل سرما و تهدید یخ‌زدگی ادامه دارد.

 

وی عنوان کرد: در مجموع، خشکسالی و کاهش بارندگی امسال به ۶۰ درصد بخش کشاورزی شیروان خسارت وارد کرد.

 

شهرستان ۱۵۷ هزار نفری شیروان در سال های اخیر دوران خشکسالی و کم‌آبی سختی را به خود دیده و حتی در مناطق مختلف به ویژه تعدادی از روستاها مردم برای تامین آب شُرب با مشکل مواجه شده اند.

 

این شهرستان ۱۰۵ هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی دارد که ۱۲ هزار بهره بردار از این بخش ارتزاق می کنند.

 

 

 

 

 

کد خبر 1102193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha