وقف، مهمترین میراث ماندگار برای انسان است

حجت الاسلام امجدی زاده گفت: وقف از مهمترین شیوه های زندگی ماندگار و ابدی انسان دانست و اگر انسان در اموال و دارایی خود تفکیکی قائل شود و بخشی از آن را برای رضای خدا در یک مسیر معین حبس و وقف کند، تا ابد نزد خدا حفظ خواهد شد.

حجت الاسلام «مهدی امجدی زاده» در گفتگو با خبرگزاری شبستان در مشهد با بیان اینکه حضرت علی (ع) در نهج البلاغه فرمودند: "مومن زرنگ و باهوش است"؛ گفت: اقتضای زرنگی و کیاست این است که انسان اقدام ماندگاری انجام دهد که علاوه بر آثار دنیوی، آثار اخروی داشته باشد‌.



امام جمعه شهر رضویه وقف را از مهمترین شیوه های زندگی ماندگار و ابدی دانست و افزود: اگر انسان در اموال، در موجودی و دارایی خود تفکیکی قائل شود و بخشی از آن را برای رضای خدا در یک مسیر معین حبس و وقف کند، با استناد به آیه ۹۶ سوره نحل که می فرماید:" مَا عِنْدَكُمْ يَنْفَدُ ۖ وَمَا عِنْدَ اللَّهِ بَاقٍ ۗ آن چیزی که دست ما است از بین می رود و آن چیزی که در راه خدا داده ایم حفظ می شود و آثار و برکات آن چندین برابر به خود ما بر می گردد" لذا این دارایی تا اید نزد خدا باقی خواهد ماند.



وی بیان کرد: فهم این مطلب نیاز به یک زرنگی و اشراف بر عالم هستی دارد و مومن فقط این زرنگی را دارد و خوب می داند اگر دارایی خود را وقف کند، برای قیامت و آخرت خود می ماند و اخرت خود را آباد می کند.



حجت الاسلام امجدی زاده تصریح کرد: اگر فردی در محاسبات دنیوی قرار گیرد قطعا متضرر می شود چرا که نمی تواند تشحیص دهد چه چیزی به نفع او و چه چیزی به ضرر اوست و همه را خود را نابود و از بین می برد.

کد خبر 1102195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha