دیدار مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد با شهردار یزد

حجت الاسلام مظفر سالاری مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد با ابوالقاسم محی الدینی شهردار جدید شهر یزد دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حجت الاسلام مظفر سالاری مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد با ابوالقاسم محی الدینی شهردار جدید شهر یزد دیدار و گفت و گو کرد.

حجت الاسلام سالاری در این نشست با اشاره به آمار کانون های مساجد در استان یزد گفت: در سطح کشور بیش از 22 هزار کانون فرهنگی هنری مساجد فعال هستند که از این تعداد بیش از 850 کانون سهم استان یزد است.

وی افزود: 330 کانون در شهر یزد و مابقی در شهرستان های استان در درون مساجد فعالیت می کنند که این ظرفیت بسیار مناسبی برای اجرای فعالیت های فرهنگی و هنری در مساجد است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد بیان کرد: ما در مناطق دوردست استان شاهد فعالیت کانون های مساجد هستیم که فعالیت های فرهنگی و هنری را پیگیری می کنند در حالی که در برخی از این مناطق هیچ کدام از دستگاه های فرهنگی حضور ندارند.

حجت الاسلام سالاری ادامه داد: در حال حاضر نیز یکی از طرح هایی که در سطح شهر یزد در حال اجرا است، طرح استانی « طراوت» است که 30 کانون در سطح شهر یزد به مدت یک سال برنامه های فرهنگی و هنری را در قالب های مختلف اجرا می کنند.

وی گفت: این طرح با حضور بیش از 1200 نفر از نوجوانان 12 تا 16 سال در دو گروه خواهران و برادران در حال برگزاری است که در 6 منطقه از شهر یزد این دوره ها اجرایی می شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد بیان کرد: این طرح برای سه سال متوالی برنامه ریزی شده است که امیدواریم با همکاری دستگاه های مختلف بتوانیم در تمامی مساجد استان اجرا کنیم و از این طریق فعالیت های فرهنگی و هنری را در مساجد اجرایی کنیم.

حجت الاسلام سالاری گفت: این طرح با همکاری سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد اجرا می شود که امیدواریم دستگاه های متولی فرهنگی بتوانند با همکاری خود این طرح را مستمر کرده و به صورت سالانه و فراگیر اجرایی کنیم.

در ادامه نیز شهردار یزد قول مساعد همکاری داد و بیان کرد: کانون های مساجد به عنوان ظرفیت هایی هستند که باید از آنها در فعالیت های فرهنگی و هنری استفاده کرد.

 

کد خبر 1102216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha