انتخاب روستای اشترمل شهرستان تویسرکان به عنوان روستای برگزیده قرآنی در همدان

ترکاشوند گفت: روستای اشترمل شهرستان تویسرکان که کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(ع) نیز در آن فعال است به عنوان روستای برگزیده قرآنی در استان همدان انتخاب شد.

«حسن ترکاشوند» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی (ع) روستای اشترمل در شهرستان تویسرکان همواره در طی سال و در مناسبت های مختلف ملی و مذهبی برنامه های متنوعی برگزار می کند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی (ع) روستای اشترمل شهرستان تویسرکان افزود: خانه قرآن شهدای اشترمل تویسرکان، یکی از فعال‌ترین خانه‌های قرآن با فعالیت گسترده در شهرستان تویسرکان است.

 

وی افزود: خانه قرآن شهدای روستای اشترمل با مدیریت علی ترکاشوند نیمه دوم سال ۱۳۸۴در بخش مرکزی تویسرکان، با هدف ترویج فرهنگ انسان‌ساز قرآن کریم تأسیس شد.

 

وی گفت: از جمله فعالیت‌های این خانه قرآن می‌توان به برگزاری جلسات و کلاس‌های آموزشی روخوانی و روان‌خوانی، ترجمه و مفاهیم، حفظ و تجوید قرآن کریم، برگزاری مناسبت‌های ملی مذهبی، محافل قرآنی و اردوهای فرهنگی مذهبی اشاره کرد..

 

گفتنی است، در استان همدان ۱۴ روستای قرانی وجود دارد که از شهرستان‌های همدان، کبودراهنگ و ملایر هر کدام ۲ روستا و از بقیه شهرستان‌های استان هم یک روستا به عنوان روستای قرآنی برگزیده شده است.

کد خبر 1102217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha