امام رضا (ع) ولی نعمت ما ایرانیان است

حجت الاسلام دیلم گفت: امام رضا (ع) ولی نعمت ما ایرانیان است.

حجت الاسلام «نورعلی دیلم» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: امام رضا (علیه السلام) ولی نعمت ما ایرانیان است که در بین مردم و مسلمانان آن زمان که با اهل سنت مختلفی در نیشابور و طوس و جاهای دیگر مواجه می شد با وحدت و همدلی برخورد می کردند.

 

رئیس مرکز اسلامی گلستان افزود: امام رضا (علیه السلام) به گونه ای در بین مردم و همه مسلمانان زندگی کرد که این عنوان و اسم و لقب رضا را برای ایشان در نظر گرفتند.

 

وی ادامه داد: همه مردم حتی افرادی که مخالف عقیدتی امام رضا (علیه السلام) بودند امام رضا (علیه السلام) را پذیرفتند، قبول داشتند و راضی بودند از مشی اجتماعی امام رضا (علیه السلام) پیروی کنند.

 

حجت الاسلام دیلم اظهارداشت: امروزه هم دو نکته ای که در حدیث امام رضا (علیه السلام) وجود دارد این است که شیعیان، مسلمان و دوست داران اهل بیت(علیهم السلام) زیبایی های کلام ما را به مخالفین و بشریت برسانند.

 

وی گفت: امام رضا (علیه السلام) فرمودند: اگر محاسن و زیبایی های کلام ما را به مردم و بشریت و حتی افرادی که ما را از نظر اعتقادی قبول نکردند ما به آنها برسانیم قطعا آنها از ما تبعیت می کنند.

 

رئیس مرکز اسلامی گلستان افزود: ما متاسفانه هنر این را نداشتیم که زیبایی های زندگی و کلام اهل بیت(علیهم السلام) را بیاییم به جهانیان بگوییم که خدایی ناکرده عکس زندگی اهل بیت (علیهم السلام) عمل کنیم، قطعا شیعه خوب و مبلغ خوبی برای اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) نیستیم.

 

 

 

کد خبر 1102296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha