پیاده روی «یاران خراسانی» در جوار آستان امامزاده سید ابراهیم (ع) برگزار می شود

رابط فرهنگی کانون فرهنگی هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود گفت: همزمان با آخرین روز ماه صفر و سالروز شهادت حضرت امام رضا (ع)، کاروان پیاده روی «یاران خراسانی» از مشگین شهر به سمت آستان مقدس امامزادگان منطقه لاهرود برگزار خواهد شد.

«ابراهیم اسبری» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: همزمان با آخرین روز ماه صفر و سالروز شهادت حضرت امام رضا (ع)، کاروان پیاده روی «یاران خراسانی» از مشگین شهر به سمت آستان مقدس امامزادگان منطقه لاهرود برگزار خواهد شد.

 

رابط فرهنگی کانون فرهنگی هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود افزود: این مراسم معنوی با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و حفظ فاصله گذاری اجتماعی انجام می پذیرد و کاروان عاشقان امامت با پای پیاده از مشگین شهر عازم زیارت مراقد مطهر امامزادگان منطقه لاهرود خواهند بود.

 

وی پیاده روی «یاران خراسانی» از مشگین شهر به بخش لاهرود را یکی از تاثیر گذارترین برنامه های فرهنگی و تربیتی برشمرد و اظهار داشت: طرح «یک زائر یک شهید» با هدف زیارت نیابتی از طرف شهدای لاهرود همزمان با برنامه پیاده روی یاران خراسانی در آستان مقدس امامزاده حضرت سید ابراهیم خراسانی (ع) شهر لاهرود اجرا می شود.

 

اسبری همایش پیاده روی «یاران خراسانی» از مشگین شهر به سمت امامزادگان بخش لاهرود را مانور اقتدار و عظمت مردم منطقه دانست و خاطر نشان کرد: در طرح یک زائر یک شهید، هریک از زائران به نیابت از یک شهید، مضجع شریف امامزاده سید ابراهیم خراسانی (ع) را زیارت خواهند کرد.

 

وی با تقدیر از عوامل برگزاری کاروان پیاده روی «یاران خراسانی»، این امر را موجب وحدت و انسجام مردم منطقه لاهرود دانست و اذعان داشت: هدف از پیاده روی در سالروز شهادت حضرت امام رضا (ع) این است که در صورت عدم دسترسی جاماندگان زائران و عاشقان امامت به بارگاه ملکوتی آن حضرت در مشهد مقدس، امامزادگان و قبور مطهر شهدا در منطقه لاهرود زیارت شود و بدین جهت کاروان پیاده روی یاران خراسانی عشق و دلدادگی خود را به ساحت مقدس امام هشتم شیعیان به نمایش خواهند گذاشت.

 

رابط فرهنگی کانون فرهنگی هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود با اشاره به اینکه مرقد مطهر این امامزاده بزرگوار در 20 کیلومتری شرق مشگین شهر قرار دارد، بیان کرد: سید جلیل الشان حضرت ابراهیم (ع) به لحاظ تشرف از خراسان به منطقه ، مشهور و ملقب به سید ابراهیم خراسانی (ع) بوده و زیارت مزار شریف این سید کریم و غریب خراسان در سالروز شهادت امام رضا (ع) دل ها را بسوی مشهد مقدس سوق می دهد.

کد خبر 1102311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha