ارادت اهل سنت گلستان به اهل بیت (ع) با پخت و توزیع غذای نذری از سوی خانه های قرآنی

حجت الاسلام کوثری گفت: خانه های قرآنی و مکتب خانه های اهل سنت با پخت غذاهای نذری و تقسیم بین برادران و خواهران اهل سنت، ارادت خود را نسبت به اهل بیت (علیهم السلام) و پیامبر گرامی اسلام ابراز کردند.

حجت الاسلام و المسلمين «احمد کوثری» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: با توجه به فرارسیدن ایام سوگواری و رحلت نبی مکرم اسلام (صلی الله علیه و آله وسلم) و امام حسن مجتبی (علیه السلام) و ایام شهادت امام رضا (علیه السلام) اهل سنت استان گلستان با توجه به ارادت خاصی که نسبت به اهل بیت (علیهم السلام) دارند و این ارادت خود را دارای منشا قرآنی می دانند، اقدام به پخت و توزیع غذای نذری کردند.

 

مسئول مرکز تخصصی فرهنگی تبلیغی ادیان و مذاهب اسلامی اداره کل  تبلیغات اسلامی گلستان افزود: اهل بیت (علیهم السلام) از دیرینه اهمیت ویژه ای بین اهل سنت داشته و دارند و اهل سنت استان گلستان هم ارادت ویژه ای به رسول گرامی اسلام و امام حسن مجتبی (علیه السلام) و امام رضا (علیه السلام) دارند.

 

وی ادامه داد: امام رضا(علیه السلام) در بین اهل سنت به قزل امام معروف است و اهل سنت ارادت خاصی به این امام همام دارند.

 

حجت الاسلام کوثری خاطرنشان کرد: در این ایام خانه های قرآنی و مکتب خانه های اهل سنت با پخت غذاهای نذری و تقسیم بین برادران و خواهران اهل سنت، ارادت خود را نسبت به اهل بیت (علیهم السلام)، امام رضا (علیه السلام)، امام حسن مجتبی (علیه السلام) و پیامبر گرامی اسلام ابراز کردند.

 

وی گفت: اهل سنت استان گلستان با این اقدام خود نشان دادند اهل سنت به این آیه قرآنی که «از نشانه های تقوا در دل مومنان تعظیم شعائر است» عمل می کنند و با پختن نذری این را به صورت عملی نشان دادند.

 

حجت الاسلام کوثری یادآور شد: این اقدام به عوان یک عرف بین اهل سنت کشور و استان است که در چنین ایامی ارادت خود را ابراز می کنند.

 

 

کد خبر 1102340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha