اجتماعات دینی و یادواره های شهدا حیات بخش جامعه است

حجت الاسلام شمس الدین گفت: برگزاری یادواره ها و زنده نگه داشتن نام شهداء طبق بیانات مقام رهبری کم از شهادت نیست و این چراغ باید روشن بماند. این اجتماعات دینی و اسلامی و یادواره های شهداء حیات بخش جامعه است .

خبرنگار خبرگزاری شبستان از انزلی، حجت الاسلام «سید عبدالجواد شمس الدین» شامگاه امروز (چهارشنبه، 14 مهر ) در یادواره شهدای خالکیاسر لنگرود برگزار شد، اظهار داشت: تاریخ اسلام نشان می دهد از زمانی که پیامبر اسلام(ص) رسالت خود را برعهده گرفت همواره در مواجهه با دشمنان بود اما خواست خداوند متعال بر رواج دین اسلام بود و دشمنان نتوانستند به نیات خود دست یابند.

 

امام جمعه انزلی تصریح کرد: با وجود تحریم ها و محدودیت هایی که در تاریخ بر پیامبر (ص) تحمیل شد خداوند متعال مقرر کرد دین اسلام گسترش یابد و به کمال برسد، تلاشهای دشمن ادامه دارد.

 

وی با اشاره به تاریخ صدر اسلام و اتفاقات شوم آن زمان گفت: آنها بدنبال تحریف و انحراف در اسلام بودند که به خواسته های خود برسند اما امیرالمومنین علی (ع) با نپذیرفتن شروط آنها به سیره پیامبر(ص) عمل کرد و تنها کسی که در برابر این هجمه سنگین منافقانه و منحرفانه ایستاد و با دفاع از حق به تعبیر مقام رهبری حق را تبیین کرد، فاطمه زهرا (س) بود.

 

وی تصریح کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) در عمر کوتاهشان پس از وفات پیامبر(ص) در ( 75 روز) به تبیین پرداختند و دفاع از امامت و ولایت را بر عهده گرفتند و اگر چه تنها بود اما با حرکت مجاهدانه خود در مسیر احقاق حق گام برداشت و دین را تثبیت کرد.

 

حجت الاسلام شمس الدین تاکید کرد: برخی می خواهند این نور خدا و توحید خاموش و اصل ولایت به فراموشی سپرده شود اما خداوند اراده کرده است این راه گشوده بماند و این چراغ، روشنی بخش راه بشریت باشد.

 

وی ادامه داد: تاریخ نشان می دهد دشمنان به تلاشهای منحرفانه و تهییج گرانه ادامه داده اند، تا جاییکه ضرورت ایجاب کرد وجود سید الشهدا(ع)  قیام کند و حماسه کربلا را برای اینکه راه خدا و سیره پیامبر زنده بماند رقم زد. آنچه از نهضت سیدالشهدا باقی مانده احیاء راه پیامبر است تا در معرض دید انسانها قرار گیرد‌.

 

امام جمعه انزلی با بیان اینکه این چراغ الهی در تاریخ حک شده و هرچه این چراغ برافروخته تر، عناد و دشمنی دشمنان بیشتر می شود گفت: این خط سیر مقابله در تاریخ تا به امروز ادامه دارد و حقیقت قیام عاشورا و تبیین حضرت زهرا(س) و مجاهدت های انسانهای مومن و ولایت مدار در طول تاریخ همواره زنده است.

 

وی تاکید کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز ادامه دهندگان راه سیره علوی در مقاطع مختلفی مانند دفاع مقدس و دفاع از حرم اهل بیت (ع) در مسیر توحید و ولایت  جان خود را فدا کردند تا این مسیر اسلام روشن تر بماند.

 

حجت الاسلام شمس الدین اذعان کرد: دشمن تلاش می کند اما در این سو اراده انقلابی قرار دارد که وعده الهی تشکیل دولت صالحان که مقام رهبری در بیانیه گام دوم فرمودند که باید پس از ایجاد تمدن اسلامی زمینه را برای طلوع عظمی ولایت ولی عصر (عج) آماده کنیم محقق می شود،  این مسیر ادامه دارد.

 

امام جمعه انزلی با بیان اینکه دشمن تلاش می کند هر زمانی با هر شیوه و روشی نگذارد انسانها در این مسیر قرار گیرند اذعان کرد: تمام این مجاهدت ها، رشادت ها و دلاوریهای در جبهه های نبرد حق علیه باطل انجام شد و شهدا، جانبازان و آزادگان سرافراز زیر شکنجه های رژیم بعث و صدام اجنبی مصیبت هایی را متحمل شدند تا انقلاب امروز به این مرحله برسد.

 

وی با اشاره به اینکه این مسیر باید زنده بماند گفت: برگزاری یادواره ها و زنده نگه داشتن نام شهدا به گفته مقام رهبری کمتر از شهادت نیست  و این چراغ باید روشن بماند .. این اجتماعات دینی و اسلامی و یادواره ها حیات بخش جامعه است.

 

حجت الاسلام شمس الدین تصریح کرد: در دو سال گذشته شیوع ویروس کرونا به این مجالس آسیب زیادی وارد کرد و در غیاب این مجالس و روشنگری ها، کشور آسیب هایی را در عرصه مدیریت متحمل شد. این موضوع مسیر انقلاب را از حرکت و پویایی که همانا مبارزه با استکبار است، بازداشت.

 

وی خاطر نشان کرد: همه مردم جامعه وظیفه دارند به بیانات مقام رهبری عمل نمایندو این مسیر را با قوت و قدرت ادامه دهند تا به هدف نهایی خود برسیم. 

 

این خطیب برجسته با بیان اینکه در شرایط سخت کنونی که دشمنان برای از بین بردن ایمان، امید، اعتماد و باور مردم به دین و معارف دین تلاش می کنند تصریح کرد: رهبری فرمودند وظیفه امروز، تبیین است و هرکدام باید چراغی روشنگر باشید.

 

خطیب جمعه انزلی افزود: اگر ما بعد از شهادت پیغمبر نبودیم که به تبیین حضرت فاطمه زهرا(س) لبیک بگوییم و اگر در واقعه کربلا و در کنار امام حسن مجتبی (ع) حضور نداشتیم، امروز وظیفه داریم در شرایط حساس کنونی که دشمن بدنبال به زانو درآوردن انقلاب اسلامی است، لحظه ای غفلت نکنیم تا دستاوردهای تاریخ اسلام، مجاهدت ها و رشادت ها زنده بماند.

 

وی خاطر نشان کرد: در رابطه با روشنگری، مقام معظم رهبری مردم را به دو اصل توصیه کردند اول آنکه مردم تواصی به حق و تواصی به صبر داشته و در مسیر حق گام بردارند و در کمی و کاستی صبر پیشه کرده  و استقامت داشته باشند تا در کنار مسئله تبیین جامعه، کشور و انقلاب اسلامی و به تبع آن جبهه مقاومت و امت اسلام به مقصد و به پیروزی کامل برسد.

کد خبر 1102469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha