توجه به فرمایشات امامان در زندگی راه دور ماندن از آسیب ها است

آیت الله عابدینی گفت: مبادا از دنیا برویم بدون اینکه شنیده باشیم فرمایشات امامان و ائمه اطهار (ع) چه بوده و زندگی ما باید بر اساس اینها تنظیم شود و هرجا آسیب ببینیم برای این است از این حقایق دور ماندیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان ازقزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» امروز (پنجشنبه ۱۵ مهر) در جمع عزاداران در کاروان عزاداری شمس الشموس امام رضا (ع) در قزوین بیان کرد: شما عزاداران آرزو داشتید در این شرایط در مشهد مقدس بوده و به زیارت امام رضا (ع) حضور پیدا می کردید و خداوند ان شاالله این اظهار ارادت را قبول کند.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: این سبکی که در برگزاری مراسم عزاداری اجرا می کنید، تعظیم شعائر الهی است به خصوص در این اوضاعی که وجود دارد و بسیاری از مسائل دینی تحت قضایای دیگری قرار گرفته و این اقدام تحسین برانگیز بوده و مورد رضایت خدا وند متعال است.

 

وی در ادامه تصریح کرد: زمانی که امام رضا (ع) وارد نیشابور شدند و در واقع ایشان را برای انهدام اساس ولایت به سمت توس می بردند، استقبال عظیمی از سوی مردم از امام رضا (ع) شد زیرا شنیدند فرزند رسول خدا به شهرشان آمده است.

 

آیت الله عابدینی تأکید کرد: این جمعیت عظیم از مردم که آمدند در واقع چیزی شبیه غدیر خم رخ داد و امام رضا (ع) همان رسالت غدیرخم را انجام دادند و صحبت و مطالب شان را به این جمله معطوف کردند که کلمه لااله الاالله دژ محکمی است که هرکه در این چاردیواری قرار گیرد از عذاب در امان است و سپس فرمودند البته این امر شرط دارد و من جزو آن شرایط هستم و این من یعنی علی بن موسی الرضا به عنوان ولی خدا و در واقع آنچه پیامبر در مورد امام علی (ع) فرمودند را امام رضا (ع) بیان فرمودند.

 

وی خاطر نشان کرد: ان شاالله همه ما شاگرد مکتب امام رضا (ع) باشیم و عهد کنیم با خود که معارف و کلام امام رضا (ع) را یاد بگیریم تا معارف امام رضا (ع) غریب نماند.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین یادآور شد: مبادا از دنیا برویم بدون اینکه شنیده باشیم فرمایشات امامان و ائمه اطهار (ع) چه بوده و زندگی ما باید بر اساس اینها تنظیم شود و هرجا آسیب ببینیم برای این است از این حقایق دور ماندیم.

 

کد خبر 1102548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha