ایلام در غرق در ماتم و عزا شد

هم‌زمان با سالروز شهادت مظلومانه ثامن الحجج حضرت امام رضا(ع) مردم استان ایلام با برگزاری مراسمات عزاداری و دسته روی با رعایت پروتکل های بهداشتی به عزاداری پرداختند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، همزمان با سالروز شهادت امام رضا(ع) بیرق های سیاه به نشانه عزاداری و پلاکاردهایی از احادیث حضرت امام رضا(ع) در سطح شهر ایلام افراشته شده بود و دسته جات عزاداری نیز صبح امروز در سطح شهر ایلام با حضور عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در غم شهادت هشتیمن اختر تابناک امامت و ولایت با رعایت پروتکل های بهداشتی به عزاداری پرداختند.

 

برگزاری مراسم پیاده روی به سمت بقاع متبرک شاخص استان ایلام از جمله امامزاده علی صالح(ع) و امامزاده سید حسن(ع) شهر مهران از دیگر برنامه هایی بود که با حضور عاشقان ولایت و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در استان ایلام برگزار شد و عزاداران در مسیر با برپایی دسته جات عزاداری با رعایت پروتکل های بهداشتی به عزاداری پرداختند.

 

حضور کاروان خدام حرم مطهر رضوی و پرچم متبرک حرم مطهر رضوی در برنامه ها و مراسمات عزاداری از جمله مراسم عزاداری در امامزاده علی صالح(ع) و امامزاده سید حسن(ع) از دیگر برنامه هایی بود که در استان به مناسبت سالروز شهادت امام رضا(ع) برگزار شد که در این مراسمات اقhttps://media.shabestan.news/old/fa/Original/1400/07/14/IMG22315746.jpgشار مختلف مردم با قرائت صلوات خاصه امام رضا(ع)، تبرک جستن به پرچم متبرک حرم مطهر رضوی، مرثیه خوانی، نوحه خوانی، توزیع نذری با رعایت پروتکل های بهداشتی، برگزاری مراسمات عزاداری در فضای باز مساجد، حسینیه ها، تکایا و مصلی های مختلف شهر ایلام، برگزاری مراسمات عزاداری در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و سخنرانی با محوریت تبیین شخصیت والای حضرت امام رضا(ع) برگزار شد.

 

شب گذشته نیز مراسم عزاداری شهادت حضرت امام رضا(ع) با حضور کاروان خدام حرم مطهر رضوی در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) شهر ایلام با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، مسئولان و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

 

مردم ایلام با حضور خود در این مراسمات، جلوه‌های از عشق و علاقه خود را ائمه اطهار و اهل‌بیت(ع) به‌ویژه حضرت امام رضا(ع) با حضور در خیابان‌های این شهر و برپایی مراسم عزاداری را به نمایش گذاشته و ارادت خود را نسبت به ائمه اطهار(ع) نشان دادند.

 

در مراسمات عزاداری که با مداحی مداحان و سینه‌زنی دلدادگان و ارادتمندان خاندان اهل‌بیت(ع) همراه بود، شرکت‌کنندگان به قرائت قرآن و ذکر صلوات خاصه امام رضا(ع) پرداختند.

 

گفتنی است، کاروان خدام و پرچم متبرک حرم مطهر رضوی  روز گذشته وارد استان شدند و در مراسمات و برنامه های عزاداری شهادت امام رضا(ع) حضور یافتند، این برنامه ها و مراسمات با حضور خدام حرم مطهر رضوی تا فردا ادامه دارد.

 

کد خبر 1102558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha