قرائت زیارت خاصه امام رضا (ع) در بقاع متبرکه شاخص همدان

حجت الاسلام زین العابدینی با بیان اینکه ویژه برنامه‌های عزاداری ۳۰ صفر در ۳۰ بقعه متبرکه شاخص استان برگزار شد، گفت: قرائت زیارت خاصه امام رضا(ع) از جمله برنامه های اجرایی است.

حجت الاسلام «حاجی رضا زین العابدینی» در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در همدان ،  از قرائت زیارت خاصه امام رضا(ع) همزمان با نماز ظهر و با حضور روحانیان و مداحان اهل بیت (ع) خبر داد وگفت: مراسم عزاداری در بقاع متبرکه همدان تنها در فضای باز و با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی انجام می شود..

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان  با اشاره به اینکه حضور پر شور زائران در امامزاده ها نشان از عشق و ارادت به خاندان اهل بیت(ع) دارد گفت: امامزاده عبدالله(ع)، امامزاده یحیی(ع)، شاهزاده حسین(ع)، امامزاده عیسی بن‌احمد(ع)، امامزاده محسن(ع) و امامزاده خضر(ع) از امامزادگان شاخص استان هستند که مراسم عزاداری در آنجا برگزار می‌شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان ادامه داد: سخنرانی، روضه خوانی، ادعیه خوانی و قرائت زیارت خاصه امام رضا(ع) از سایر برنامه های اجرایی پیش بینی شده در این روز است.

 

حجت الاسلام زین العابدینی اظهار داشت: بر اساس منویات مقام معظم رهبری در راستای دستگیری از نیازمندان و خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا ۵۰۰ بسته کمک های مومنانه در دهه آخر ماه صفر توزیع شد.

 

وی با بیان اینکه مردم ایران عشق و ارادت خاصی به امام رضا (ع) دارند، گفت: امام رضا (ع) امام مهربانی که همه ایرانیان چه آنها که از نظر مالی توانایی دارند و چه آنها که ندارند یا حداقل توانایی را دارند آرزو می کنند از نزدیک ایشان را زیارت کنند.

 

وی ادامه داد: همه مردم ایران همیشه سعی کرده اند که این چراغ عشق را با برگزاری مراسم مختلف از عزاداری برای امام حسین (ع) گرفته تا بزرگداشت ولادت امام رضا (ع) که نمونه عینی این ارادت است در دلهای خود روشن نگاه دارند. عشق به امام رضا(ع) خدادادی است.

کد خبر 1102581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha