۳۵۰ ویژه‌‌برنامه فرهنگی، هنری و ادبی در خوزستان برگزار می‌شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان از برگزاری بیش از ۳۵۰ ویژه‌برنامه فرهنگی، هنری و ادبی به مناسبت هفته‌ ملی کودک در استان خبر داد.

«وحید کیانی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، با اشاره به فرا رسیدن هفته ملی کودک از ۱۶ تا ۲۲ مهر اظهار کرد: در این هفته بیش از ۳۵۰ ویژه‌برنامه فرهنگی، هنری و ادبی توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان و با همکاری سازمان محیط‌ زیست و دادگستری استان تدارک دیده شده است.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان شعار این هفته را «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» عنوان کرد و افزود: رویکرد ستاد استانی هفته‌ ملی کودک امسال بر پایه تولید محتوا و اجرا در بستر مجازی و حقیقی و انتقال مفاهیم ارزشمند فرهنگی و پرورشی در نظر گرفته شده است.

 

وی اضافه کرد: شناخت مفاخر، پخش و نقد فیلم و پویانمایی، کتابخوانی و نقد کتاب، معرفی و بحث کتاب، آشنایی با قرآن و احادیث، شناخت مشاغل، شناخت وقایع، تمرین نقد و گفتگو، بازی و سرگرمی، شناخت سرزمین، قصه‌گویی، نمایش خلاق، کاردستی، برگزاری مسابقات، نشست‌ها و همایش‌های ادبی استانی با موضوع گرامیداشت هفته ملی کودک و انتقال مفاهیمی چون صلح جهانی، اهمیت روزهای کودکی، بسترسازی برای فردایی بهتر و تربیت نسل متفکر آینده و ... از جمله برنامه‌های این هفته است.

 

کیانی دعوت از چهره‌های شاخص فرهنگی، هنری و ادبی حوزه کودک در ویژه‌برنامه‌ها، برپایی نمایشگاه‌های مجازی استوری بورد، نقاشی، دست سازه‌های اعضا و مربیان، نمایشگاه عروسک‌های بومی استان، کارگاه آموزشی ساخت عروسک‌های انگشتی و راه‌اندازی شادپیمایی و کارناوال عروسکی و ... را از دیگر برنامه‌های هفته کودک اعلام کرد.

 

وی برپایی نشست‌های تخصصی از جمله نشست آموزشی با موضوع محیط ‌زیست ویژه مربیان، اجرای ویژه‌برنامه کتاب، کودک و طبیعت، برگزاری مسابقات حضوری در روستا و مناطق کم‌برخوردار همراه با اهدای کتاب و هدیه با مشارکت سازمان محیط ‌زیست و برگزاری ایستگاه‌های قصه‌گویی و بازی سرگرمی و پخش پویانمایی، هماهنگی برای حضور کارشناسان محیط‌ زیست در مراکز حضوری و اسکای‌روم مراکز برای ارائه آموزش‌های محیط زیستی، اختصاص یک قصه از برنامه‌ هفت روز هفت قصه، با موضوع میراث طبیعی و حفاظت از محیط ‌زیست را دیگر برنامه‌های این هفته اعلام کرد.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری خوزستان برگزاری برنامه مشترک با دادگستری و حضور مربیان کتابخانه‌های سیار در کانون‌های اصلاح و تربیت و برگزاری نشست آموزشی کودک، خانواده، دیابت و اصول محافظت از کودکان و نوجوانان، را دیگر برنامه‌های این هفته برشمرد و اذعان کرد: در این هفته تولید کلیپ‌هایی با محتوای قصه‌گویی و نشر قصه‌های کودکان در پیج انجمن قصه‌گویی و تهیه‌ فیلم با عنوان بهترین کتابی که خواندم، از جمله اقداماتی است که در فضای مجازی صورت خواهد گرفت.

 

وی از عضویت رایگان کودکان و نوجوانان چهار تا ۱۷ سال استان در کانون به مناسبت هفته ملی کودک خبر داد و یاد آور شد: کودکان و نوجوانان چهار تا ۱۷ سال خوزستانی می‌توانند در روزهای ۱۶ و ۱۷ مهرماه با مراجعه حضوری به مراکز کانون در شهرهای وضعیت زرد و آبی و مراجعه غیرحضوری در شهرهای قرمز و نارنجی یا مراجعه به سایت khz.kpf.ir  نسبت‌ به ثبت‌نام و عضویت خود در کانون اقدام کنند.

 

کد خبر 1102587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha