برپایی ایستگاه صلواتی خادمان هلال(ع) در جوار حرم مطهر رضوی

مدیر اجرایی حرم حضرت محمد هلال بن علی(ع) از برپایی ایستگاه صلواتی و غرفه فرهنگی خادمان آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) برای هشتمین سال پیاپی در جوار حرم مطهر رضوی خبر داد.

سید جواد تکیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: همزمان با ایام سوگواری پایانی ماه صفر، ایستگاه صلواتی و غرفه فرهنگی خادمان آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) برای هشتمین سال پیاپی در جوار حرم مطهر رضوی برپا شد.

 

مدیر اجرایی حرم حضرت محمد هلال بن علی(ع) افزود: این ایستگاه،  طبق سنوات گذشته در ایام رحلت رسول اکرم محمد مصطفی (ص) و شهادت فرزندانش حضرت امام حسن مجتبی و امام رضا (ع) در خیابان شهید نواب صفوی جنب حرم مطهر امام رضا(ع) برپا شد و از زائران رضوی پذیرایی کرد.

 

تکیه ادامه داد: در این ایستگاه صلواتی، نذورات مردمی، نان عباسعلی به عنوان سوغات سنتی و مذهبی شهرستان آران و بیدگل، آش و سوپ، چای و نبات و بسته های تبرکی با رعایت پروتکل های بهداشتی توزیع شد.

 

وی با اشاره به اینکه بخشی از این ایستگاه هم به فعالیت های فرهنگی مذهبی آستان مقدس اختصاص داشت، افزود: توزیع بسته های فرهنگی و متبرک حرم مطهر، معرفی حضرت محمدهلال(ع) و توزیع شرح حال حضرت و تصاویر آستان مقدس از دیگر فعالیت های فرهنگی این ایستگاه بود.

 

مدیر اجرایی حرم هلال بن علی(ع) خاطر نشان کرد: نظیر این ایستگاه، همه‌ ساله در ایام اربعین حسینی در مسیر نجف به کربلا ، در ایام نوروز در مرز شلمچه و در ایام رحلت حضرت معصومه(س) در شهر مقدس قم برپا می شود.

سید جواد تکیه از اعزام زائران این شهرستان در قالب کاروان عزا برای حضور در عزاداری ایام شهادت علی بن موسی‌الرضا (ع) خبر داد و افزود: در روز شهادت امام رضا(ع) کاروان عزای هیئت حضرت محمد هلال بن علی (ع) متشکل از هیئات مذهبی آران و بیدگل، خادمان حضرت محمدهلال(ع) و زائرانرضوی در حرم مطهر رضوی به اقامه عزا پرداختند.

 

آستان مقدس حضرت محمدهلال(ع) فرزند بلافصل امیرالمؤمنین علی(ع) در شهرستان آران و بیدگل، شمالی ترین نقطه استان اصفهان واقع شده است./

کد خبر 1102671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha