رسانه‌ها  با اولویت قرار دادن منافع ملی  روحیه امید را در استان زنده نگه دارند

رسانه‌ها باید با اولویت قرار دادن منافع ملی و بیان دستاوردها و موفقیت‌ها روحیه امید را در استان زنده نگه دارند و تمرکزشان را بیشتر بر ارائه راهکارهای کارشناسانه و انتشار دیدگاه صاحب‌نظران برای برون‌رفت از مشکل‌ها و بحران‌های قرار دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «محمد ایمانی مفرد» در یاداشتی نوشت: اردیبهشت ماه امسال معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با اظهار به اینکه در استان، تعداد ۱۳۴ رسانه در فضای مجازی فعالیت می‌نمایند اعلام کرد: 80 رسانه غیر مجاز در این استان وجود دارد.

 

اگر بخواهیم کار کارشناسی در خصوص عملکرد رسانه های مجاز و غیر مجاز در کهگیلویه و بویراحمد ارائه دهیم از لحاظ کمی می توان گفت وضعیت مخابره اخبار در این استان بسیار خوب است اما متاسفانه باید تاکید کرد در طول سال ماهی نیست که اخبار منفی، ناامید کننده و سوژه مناسب برای رسانه های معاند خواسته و یا ناخواسته برروی خروجی این رسانه ها نرود.

 

دشمن به خوبی پی برده است که جمهوری اسلامی ایران دیگر آن کشور نیازمند نظامی نیست و به یک قدرت در عرصه های نظامی تبدیل شده و باید با جنگ نرم و القاء ناامیدی به مردم با آن مبارزه کرد.

 

در وضعیت کرونایی جهان دشمنان، جمهوری اسلامی ایران را زیر بمباران خبرهای منفی قرار داده و هر رسانه ای به سبک و سیاست آن رسانه سعی می کند در توزیع اخبار منفی و نا امید کردن مردم نقش داشته باشد.

 

برخی از رسانه‌های کهگیلویه و بویراحمد گاهی با انتشار اخباری که به نظر آنها بیان واقعیت ها نمود می کند دانسته یا ندانسته با رسانه‌های خارجی همسو می شوند و در تکمیل این موضوع باید اذعان داشت: گزینشی برخورد کردن با خبرهای منفی همان همسویی با رسانه های معاند است وگرنه بیان واقعیت ها و تلاش برای رفع مشکلات و موانع کار پسندیده ای است.

 

بدون شک انتشار اخبار منفی در استان پیامدهای نامناسبی داشته و باعث می شود حس نا امیدی و بی اعتمادی در مردم برانگیخته شود و این همان برنامه ریزی است که دشمن برای به زانو درآوردن نظام در دستور کار قرار داده است.

 

رسانه‌ها باید با اولویت قرار دادن منافع ملی و بیان دستاوردها و موفقیت‌ها روحیه امید را در استان زنده نگه دارند و تمرکزشان را بیشتر بر ارائه راهکارهای کارشناسانه و انتشار دیدگاه صاحب‌نظران برای برون‌رفت از مشکل‌ها و بحران‌های قرار دهند تا این همسویی با رسانه های معاند و افتادن در دام نقشه های دشمن شکل نگیرد.

 

رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران خطاب به مردم در بهمن ماه 1397 بیان داشتند: سیاست تبلیغی و رسانه‌ای دشمن و فعّال‌ترین برنامه‌های آن، مأیوس‌سازی مردم و حتّی مسئولان و مدیران ما از آینده است.

 

ایشان تیر ماه 1398 در جمع ائمه جمعه سراسر کشور تاکید کردند: باید با بیان واقعیات امیدبخش، مردم را در مقابل هجوم رسانه‌ های بیگانه کمک کرد.

 

نقشه راهی که رهبر معظم انقلاب ترسیم فرمودند فرصتی ارزشمند است تا با تغییر دولت و تزریق روحیه امید و ایجاد تغییرات اساسی در خدمات رسانی به مردم و توسعه مناطق، رسانه های کهگیلویه و بویراحمد از آن استفاده کرده و در این جبهه برای برداشتن موانع و رفع مشکلات به استان کمک کنند.

 

رسانه ها باید بدانند که دشمن چه خوابی برای آنها دیده‌ و برای خنثی سازی توطئه ها دانش رسانه ای را ارتقا دهند و این از وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات در استان است تا در این راستا تلاش بیشتری صورت گیرد، چرا که سواد رسانه‌ای به واکسینه کردن جامعه در مقابل هجمه‌های دشمنان کمک می‌کند و البته باید در مدیریت و کنترل فضای مجازی که موجب فعالیت خبرنگار نماها و خبرنگاران شده است تفکیک قائل شوند .

کد خبر 1102692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha