تبیین و روشنگری راهکار مقابله با هجمه تبلیغاتی دشمن است

حجت الاسلام مشرفی با تأکید بر اینکه تبیین و روشنگری راهکار مقابله با هجمه تبلیغاتی دشمن است، گفت: اتحاد نزدیک به ۲ میلیارد مسلمان در جهان هیچ جایی برای عرض اندام مستکبران غرب و شرق باقی نخواهد گذاشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «محسن مشرفی» ظهر امروز (۱۶ مهر) در خطبه های نماز جمعه با تبریک فرا رسیدن ماه ربیع الاول اظهار کرد: از مکتب اسلام و ماه محرم و صفر درس‌های قیام در مقابل طاغوت، جهاد همه جانبه در راه رسیدن به هدف، امر به معروف و نهی از منکر، افشاگری ظلم ظالمان، اخلاق و صبر را آموختیم تا جامعه خود را اسلامی و الگو قرار دهیم.

 

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه در چندسال اخیر موانعی بر سر راه حرکت انقلاب برای رسیدن به آرمان‌ها ایجاد شد، افزود: شیوع کرونا، تحریم ها، هجمه همه جانبه دشمن، ضعف در مدیریت و عملکرد که در دولت قبل شاهد بودیم از جمله این موانع است که باید در جهت رفع آن تلاش کنیم.

 

وی با تأکید بر اینکه برنامه و نیاز ضروری امروز کشور انجام کار جهادی در تمام عرصه های فرهنگی، بهداشت، علمی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است، ادامه داد: امام علی(ع) می فرماید«هركس بر رنج كسب وكار صبر نكند، بايد رنج ندارى را تحمّل كند».

 

حجت الاسلام مشرفی خطاب به جوانان بیان کرد: اگر زمینه کار یدی برای شما فراهم است نباید به منتظر کارهای پشت میزنشینی بمانید.

 

امام جمعه موقت بیرجند با تأکید بر اهمیت کار و تلاش در عرصه مقابله با هجمه های تبلیغاتی و جنگ نرم دشمن، گفت: دشمن نداشته های خود را با تبلیغات بزک می‌کند و خود را حامی حقوق بشر جلوه می‌دهد اما نقشه های استکبار جهانی در دنیا رسوا شده است.

 

وی به هجمه دشمن بر اسلام ناب محمدی و تخریب چهره نورانی آن اشاره و تصریح کرد: برنامه دشمن اسلام هراسی است و می خواهند این نور الهی را خاموش کنند اما اراده خداوند بر این است که این نور همه عالم را فرا بگیرد.

 

حجت الاسلام مشرفی در ادامه با اشاره به نقشه دشمن که بر دست چدنی خود روپوش مخملی قرار دهد، افزود: حضرت علی (ع) در خطبه ۵۰ نهج البلاغه می فرماید «اگر باطل از آميزش با حق خالص می شد راه بر حق جويان پوشيده نمی ‏ماند. و اگر حق در پوشش باطل پنهان نمی ‏گشت زبان دشمنان ياوه‌گو از آن قطع می ‏گشت».

 

امام جمعه بیرجند عنوان کرد: اما دشمنان همواره پاره اى از حق و پاره اى از باطل را درهم مى آميزند و با شانتاژ رسانه ای به خورد جوامع می دهند.

 

وی با اشاره به اینکه روشنگری و تبیین راهکار مقابله با هجمه تبلیغاتی و جنگ نرم دشمن است، تصریح کرد: رهبر انقلاب با خطاب به دانشجویان فرمودند: «شما دانشجویان عزیز که میوه دل ملت و امید واقعی کشور هستید با اهمیت دادن به مسئله تبیین حقایق، هر کدام مانند چراغی اطراف خود را روشن و ابهام‌زدایی کنید».

 

حجت الاسلام مشرفی ادامه داد: به گفته وزیر ارتباطات ایجاد پلتفرم‌های منطقه‌ای و ارائه خدمات ارتباطی به کشور‌های همسایه با هدف رفع مشکلات و تهدیدات پلتفرم‌های آمریکایی و اروپایی در دستور کار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت سیزدهم است.

 

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به آغاز ماه ربیع الاول ادامه داد: شب نخست از ماه ربیع الاول از سال سیزدهم بعثت را «لیلة المبیت» گویند که در آن شب حضرت علی (ع) به جای رسول الله(ص) در بستر ایشان خوابید؛ زیرا رسول الله(ص) به وحی الهی دریافته بود که مشرکان و کفار مکه قصد کشتن او را دارند و آیه ۲۰۷ سوره بقره نیز در شأن ایثار و فداکاری خالصانه‌ امیرالمؤمنین(ع) نازل شد

 

وی با بیان اینکه ۱۹ مهرماه روز تأسیس مجمع جهانی تقريب مذاهب اسلامی به دستور حضرت آيت‌الله خامنه‌ای، در سال ۱۳۶۹ است، گفت: اتحاد نزدیک به ۲ میلیارد مسلمان در جهان هیچ جایی برای عرض اندام مستکبران غرب و شرق باقی نمی‌گذارد و ملت های مسلمان و نخبگان باید قدر این اقتدار و عظمت اسلامی را بدانند و وحدت و همدلی در جامعه اسلامی راهکار مقابله با زیاده خواهی مستکبران است.

 

حجت الاسلام مشرفی با تبریک هفته نیروی انتظامی، بیان کرد: حضرت علی(ع) فرمود:«سربازان به اذن‌الله، پناهگاه استوار رعیّت، و زینت و وقار زمامداران، شکوه دین، و راه‌هاى تحقق امنیّت کشورند»، و امروز عزت کشور را مرهون نیروهای نظامی و انتظامی هستیم.

 

امام جمعه موقت بیرجند به انتخاب رئیس سازمان صدا وسیما اشاره و‌ گفت: رهبر معظم انقلاب در این حکم بیان فرمودند که رسانه‌ی ملی، دانشگاهی برای ارتقاء سطح آگاهی و معرفت عمومی، و آوردگاهی برای مقابله با امواج خصمانه‌ی تحریف و تفتین، و آسایشگاهی برای بهره‌مندی چشم و دل همگان از جلوه‌های زیبائی و هنر، و قرارگاهی برای پراکندن امید و نشاط در فضای عمومی کشور است.

 

وی با بیان اینکه بخش بزرگی از مسئله تبیین بر عهده رسانه ملی است، افزود: پخش مداوم برنامه های وارداتی در شأن ملت نیست و لازم است برنامه های ملی و اسلامی منطبق بر فرهنگ جامعه در سطح رسانه ملی و  استانی تولید شود.

 

حجت الاسلام مشرفی به اقدامات دولت سیزدهم در همین مدت کوتاه اشاره کرد و افزود: فعال‌سازی شوراهای تعطیل شده و نیمه تعطیل، برگزاری جلسات هفتگی سران قوا، سفرهای استانی، انجام سریع واکسیناسیون، ترخیص پرشتاب کالاهای گمرکی، اتخاذ سیاست درست در کنترل قیمت سیمان، دستور  ممنوعیت واردات لوازم خانگی بارقه های امید را در جامعه زنده کرده است.

 

امام جمعه موقت بیرجند در پایان تأکید کرد: دور از انصاف است که دولت را تنها بگذاریم باید همگان کمک کنند تا این ملت و انقلاب به آرمان خود که ایجاد تمدن اسلامی است، برسد.


 

کد خبر 1102724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha