حضور ۴۰ هزار نفری مردم در پیاده روی «حرم تا حرم» نماد وحدت و عزت جهرمی ها بود

حجت الاسلام مدبر با اشاره به شرکت ۴۰ هزار نفر از مردم جهرم در پیاده روی «حرم تا حرم» در سالروز شهادت امام رضا ‌(ع)، گفت: این برنامه نمایش ولایت، عشق، عزت و وحدت مردم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، حجت الاسلام «محمدحسین مدبر» در خطبه های نماز جمعه امروز (جمعه 16 مهر) شهر جهرم گفت: برای دهمین سال در سالروز شهادت امام رضا (ع) همایش پیاده روی «حرم تا حرم» در جهرم برگزار شد که نمایش ولایت، عشق، عزت و وحدت مردم بود.

 

 امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه حدود 40 هزار نفر در این برنامه پیاده روی شرکت کردند، افزود: بیش از 80 موکب سیار و ثابت با 2 هزار نفر خادم به مردم خدمت کردند.

 

وی با اشاره به اینکه این موکب ها خدمات فرهنگی، هنری، درمانی و پذیرایی از شهروندان را بر عهده داشتند، بیان کرد: این برنامه به نوعی بازسازی پیاده روی اربعین بود.

 

 حجت الاسلام مدبر با اشاره به اینکه عشق به حضرت ثامن الحجج (ع) همه را دور هم جمع کرد، عنوان کرد: تمام نهادها و ارگان های دولتی و غیر دولتی از هر قشر با هر تفکر در این برنامه دور یکدیگر جمع شدند.

 

به گفته وی، عشایر، مردم شهر «قطب آباد»، مهاجرین افغانستانی و خوزستانی های مقیم جهرم  در این برنامه حضور داشتند، عنوان کرد: همچنین حضور پر رنگ بانوان در این برنامه مانور حجاب و عفاف را در این شهرستان خلق کرد.

 

امام جمعه جهرم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز «وقف»، عنوان کرد: بسیاری از آثار تمدنی کشور ما موقوفات هستند که اگر وقف انجام نشده بود اکنون هیچ آثار فرهنگی نداشتیم.

 

 وی با اشاره به اینکه وقف اثرات فروانی دارد و پرونده اعمال انسان به درازای تاریخ باز می ماند، خاطرنشان کرد: اولین واقف در دنیای اسلام پیامبر (ص) بود.

 

خطیب نماز جمعه جهرم در پایان هفته نیروی انتظامی را گرامی داشت. 

کد خبر 1102741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha