​همه برای اشاعه فرهنگ وقف در جامعه تلاش کنند

آیت الله نورمفیدی گفت: همه باید برای اشاعه فرهنگ وقف در جامعه تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، آیت الله «سید کاظم نورمفیدی» ظهر امروز (١۶ مهر)  در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه گرگان اظهار کرد: انسان باید اهل هجرت باشد و از خانه نفس که خانه گرفتاری ها است به سوی خدا حرکت کند.

 

امام جمعه گرگان ادامه داد: کسی که گرفتار نفس خود باشد همیشه اسیر است و باید خود را از اسارت نفس آزاد کرده و به سوی خدا هدایت کنیم.

 

وی حلول ماه ربیع الاول را تبریک گفت و یادآور شد: مؤمنان در دو ماه محرم و صفر بر مصائب خاندان پیامبر(صلی الله علیه و آله وسلم) اشک ماتم ریختند که امید است این اشک ها و گریه ها قلب ما را به پیامبر و اهل بیت (ع) نزدیک تر کرده باشد.

 

آیت الله نورمفیدی به دهه وقف اشاره کرد و گفت: وقف از جمله مسائلی است که شعائر اسلام به آن تاکید داشته است و باید همه مردم بتوانند اهل خیر و وقف باشند.

 

امام جمعه گرگان با تأکید بر اینکه وقف تنها برای کسانی که تمکن مالی دارند نیست و باید همه بتوانند کار خیر انجام دهند، بیان کرد: وقف برای ترویج دین است و بخش عمده آن نیز برای خدمت به انسان ها است.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه برای اشاعه فرهنگ وقف باید تلاش کنیم، متذکر شد: باید شرایطی فراهم شود همه بتوانند در این کار خیر مشارکت کنند.

 

کد خبر 1102746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha