اقدام شجاعانه علی لندی، یاد و منش شهدا را زنده کرد

حجت الاسلام موسوی گفت: اقدام شجاعانه علی لندی این نوجوان دهه هشتادی، یاد و منش شهدای دفاع مقدس به ویژه شهید حسین فهمیده‌ها و شهید بهنام محمدی‌ها را زنده کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، امام جمعه قیدار ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قیدار با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در بین دانشجویان در روز اربعین حسینی اظهار داشت: سخنان رهبر معظم انقلاب در روز اربعین در جمع دانشجویان عزادار سخنانی کوتاه و پر بار بود که می شود ساعت‌ها در مورد آن سخن گفت. 

 

حجت الاسلام سید علی موسوی با بیان اینکه موضوع اصلی فرمایشات مقام معظم رهبری در این دیدار در رابطه با اهمیت و ضرورت تبیین بود، افزود: عاشورا اوج فداکاری و اربعین؛ مکمل عاشورای حسینی بود این چهل روز، اوج مجاهدت همراه با تبیین و افشاگری است و اگر این چهل روز نبود، اگر حرکت عظیم زینب کبری و جناب امّ‌کلثوم و حضرت سجّاد نبود، حادثه ی کربلا ماندگار نمی‌شد.

 

وی با بیان اینکه حرکت گمراه کننده دشمن به سمت ملت ایران به قصد در ابهام گذاشتن افکار مردم ایران به ویژه جوانان از صد طرف سرازیر است، افزود: توجه به تبیین و افشای حقایق یک ضرورت است. تبیین باید از دشنام، تهمت، فریب، دروغ پیراسته باشد.

 

امام جمعه قیدار با اشاره به  رحلت علامه ذوالفنون آیت‌الله حسن زاده آملی رضوان الله تعالی علیه ادامه داد: درگذشت عالم ربانی و فیلسوف متأله، استاد بی‌بدیل، علامه ذوالفنون حسن حسن‌زاده آملی ضایعه بزرگی برای جهان اسلام و تشیع بود.

 

موسوی در ادامه به شهادت نوجوان 15 ساله فداکار، شهید علی لندی اشاره کرد و گفت: شهید علی لندی با ایثار و از خودگذشتگی برای نجات جان دو انسان دیگر به دل آتش زد و خود بر اثر شدت جراحات به شهادت رسید.

 

وی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی افزود: اقدام شجاعانه این نوجوان شهید ایذه‌ای، دهه هشتادی یاد و منش شهدای دفاع مقدس به ویژه شهید حسین فهمیده‌ها و شهید بهنام محمدی‌ها را زنده کرد.

 

کد خبر 1102748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha