جمهوری آذربایجان از ایران درس اقتدار بگیرد

حجت‌الاسلام حافظ نیا با بیان‌اینکه جمهوری اسلامی ایران مانند ترکیه و جمهوری آذربایجان امنیت را گدایی نمی‌کند، گفت: جمهوری آذربایجان باید از ایران اسلامی درس اقتدار و مقاومت بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، حجت‌الاسلام «کاظم حافظ نیا» در خطبه‌های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این شهرستان به روز هجرت پیامبر گرامی اسلام از مکه مکرمه به مدینه منوره اشاره کرد و افزود: هجرت پیامبر گرامی اسلام از مکه به مدینه نقطه عطفی در تاریخ اسلام است.

 

امام جمعه بندر آستارا به لیلة المبیت شب خوابیدن حضرت علی(ع) در بستر حضرت محمد(ص) اشاره کرد و افزود: مولای متقیان حضرت علی(ع) علی‌رغم تهدیدهای فراوان، جان خود را به خاطر پیامبر گرامی اسلام به خطر انداخت و با خدا معامله کرد.

 

وی هفته نیروی انتظامی را به سبزپوشان ناجا تبریک گفت و با گرامیداشت و یاد و خاطره شهدای نیروی انتظامی، تصریح‌کرد: تلاش و جهاد شبانه روزی پلیس ستودنی است.

 

حجت‌الاسلام حافظ نیا به روز جهانی پست اشاره کرد و گفت: در دوران شیوع کووید ۱۹ یکی از فعال‌ترین اقشار، زحمتکشان پست بودند که کمتر دیده شدند و باید قدردان تلاش‌ها، امانت‌داری‌ها و زحمات آنها باشیم.

 

خطیب نماز جمعه بندر آستارا با اشاره به در پیش بودن روز ملی کاهش آثار بلایای طبیعی، خاطرنشان‌کرد: مردم و مسئولان همواره باید آمادگی بحران را داشته باشند.

 

وی به اتفاقات این روزهای مرزهای کشورمان اشاره کرد و گفت: امنیت باید مستقل باشد، امنیت با تکیه بر توان نیروهای خارجی به دردی نمی خورد.

 

حجت‌الاسلام حافظ نیا با بیان‌اینکه جمهوری اسلامی ایران در طول ۴۳ سال گذشته از عمر انقلاب امنیت را گدایی نکرده است، افزود: ما مانند ترکیه و جمهوری آذربایجان امنیت را گدایی نمی‌کنیم.

 

امام جمعه بندر آستارا با اشاره به اینکه به برکت داشتن نیروهای نظامی مقتدر، جرات نزدیک شدن به مرزهای کشور را ندارند، تصریح‌کرد: جمهوری آذربایجان باید از ایران اسلامی درس اقتدار و مقاومت بگیرد.

 

وی خطاب به روسای جمهور آذربایجان و ترکیه گفت: آقای علی‌‌اف و اردوغان حواس‌تان را جمع کنید چرا که در روزهای سخت ایران در کنار شما خواهد بود.

 

حجت‌الاسلام حافظ نیا به واکسیناسیون کرونا اشاره کرد و افزود: واکسیناسیون باید به طور جدی از سوی مردم انجام شود تا شاهد بازگشت آرامش و سلامتی به سطح جامعه باشیم.

 

امام جمعه بندر آستارا بر تلاش دولت و مجلس در حل مشکلات مردم و شکستن بن‌بست‌های ساختگی تاکید کرد و گفت: اولویت اول مردم بحث معیشت آنها است و دولت باید پیگیر جدی این قضیه و همچنین مدیریت بیماری کرونا باشد.

 

کد خبر 1102772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha