امام جمعه انزلی بر ضرورت اشاعه فرهنگ وقف تاکید کرد

حجت الاسلام شمس الدین با اشاره به گرامیداشت هفته وقف بر اشاعه و تقویت فرهنگ وقف در شهرستان بندرانزلی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در انزلی، حجت الاسلام «سید عبدالجواد شمس الدین » امروز (جمعه، 16 مهر) در خطبه های نماز جمعه بر ضرورت اشاعه و تقویت فرهنگ وقف در شهرستان بندرانزلی تاکید کرد و گفت: این امر می بایست از سوی واقفین، خیرین و اداره اوقاف مورد توجه قرار گیرد.

 

امام جمعه انزلی اظهار داشت: علی رغم عناد دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی با تلاش مجموعه های مختلف خوشبختانه امروز از اقتدار و برجستگی ویژه ای در منطقه و عرصه های بین المللی برخورداریم که جای تقدیر دارد.

 

وی با بیان اینکه با توجه به تحرکات ملموسی که در مقوله های امنیتی منطقه شاهدیم، امنیت داریم، افزود:  نیروهای مسلح ما در برهه های اخیر یک حرکت مجاهدانه همه جانبه ای انجام دادند تا آمریکا را از ایران خارج کنند . نیروهای مسلح در مقابل شرارتهای آمریکا در منطقه ایستادند و آنها را با فضاحت از منطقه بیرون راندند.

 

وی تصریح کرد: کشورهای منطقه بدانند که ایران علاقه ای به آغاز درگیری در منطقه ندارد ولی آماده است با هرگونه شیطنت مقابله کند. هشت سال دفاع مقدس نشان داد ایران اجازه تعرض به هیچ کشوری را نمی دهد.

 

حجت الاسلام شمس الدین متذکر شدند: به همه کشور‌هایی که در حاشیه مرزهای جمهوری اسلامی هستند، هشدار می‌دهیم که زندگی مسالمت آمیز در پرتو صلح با جمهوری اسلامی برای آن‌ها بهتر است از اینکه تحت وسوسه و اغواگری دشمنان قرار بگیرند و فریب بخورند؛ خط قرمز جمهوری اسلامی در حفظ کشور حضور رژیم غاصب صهیونیستی، گروهک‌های تکفیری و تروریستی در فاصله معینی از مرز‌ها است و نشان داده‌ایم  در هر نقطه ای که این خط قرمز و هدف گذاری جمهوری اسلامی و تعیین محدوده خدشه دار شده ضربه زده‌ایم و ابایی هم نداریم، بعد از این هم اگر اتفاقی بیافتد خواهیم زد.

 

حجت الاسلام شمس الدین ادامه داد: در طول این مدت قوای کشور تلاش‌های خوبی انجام دادند و همراهی و هماهنگی‌هایی در مسئله مبارزه با فساد و رفع بن‌بست‌های موجود در کشور، سرعت بخشی در انجام واکسیناسیون، ترخیص کالاهای رسوب شده در گمرکات، تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار و حذف امضاهای طلایی، کاهش قیمت کاذب سیمان در بازار و سفرهای استانی برای ارتباط از نزدیک با مشکلات مردم که در هشت سال گذشته به آن‌ها پرداخته نشده بود انجام شده است. اما در کنار این مسائل باید به امور مهم تر و اولویت دار تری از قبیل افزایش تولید و صادرات توجه ویژه داشته باشند تا اقتصاد کشور حرکت و پویایی را از سر گیرد.

 

امام جمعه بندرانزلی در ادامه به بحث ممانعت از بازگشت شرکت‌های کره‌ای به کشور به خاطر بدعهدی‌ها و همراهی‌هایی که با آمریکای جنایتکار در تحریم‌ها داشتند اشاره و اظهار کرد: این اقدام که با درخواست مجموعه‌های صنعتی تولید لوازم خانگی و با دستور مقام معظم رهبری انجام شد اقدام خوبی است که برای حفظ تولید کشور و خوداتکایی در بخش لوازم خانگی و سایر مصنوعات اینگونه‌ای انجام شد.

 

گفتنی است، پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته انزلی حجت الاسلام «عباس خوبر» رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بندرانزلی گزارشی از عملکرد اداره اوقاف انزلی ارائه کرد و از خبرنگار شبستان در انزلی به جهت فعالیت های رسانه ای در زمینه وقف و همکاری با اداره اوقاف شهرستان تجلیل کرد.

 

کد خبر 1102777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha