غرفه «کبوترانه» گامی برای آشنایی کودکان با قرآن و اهل بیت(ع)

عادل نیا از برپایی همزمان با سالروز شهادت امام رضا(ع) غرفه «کبوترانه» با هدف آشنایی بیشتر کودکان با قرآن کریم و معارف اهل بیت عصمت و طهارت در حاشیه برگزاری دومین کرسی ملی قرائت رضوی در نجف آباد خبر داد.

«مریم عادل نیا» در حاشیه دومین کرسی ملی قرائت رضوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان گفت: دلیل نامگذاری این غرفه، همزمانی نمایشگاه با شهادت امام رضا(ع) است. به همین خاطر، غرفه با المان و نماد کبوتر که در حرم مطهر رضوی به چشم همه آشناست، تزیین و فضاسازی شده است.

مدیر موسسه فرهنگی قرآن و عترت مشکات نجف آباد با اشابه به اینکه غرفه کبوترانه در سه روز منتهی به دومین کرسی ملی قرائت رضوی فعال بوده است: در روز اول که مصادف با 28 صفر بود، فعالیتهای غرفه به آشنایی کودکان با پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) اختصاص داشت. روز دوم فعالیت غرفه به آشنایی کودکان با امام حسن مجتبی (ع) اختصاص داشت و روز سوم و همزمان با سالروز شهادت امام رئوف، کودکان را با زندگی و فضایل حضرت امام رضا(ع) آشنا کردیم.


این استاد دانشگاه و حافظ قرآن ادامه داد: در طول برگزاری نمایشگاه، در غرفه کبوترانه، برنامه های خاصی از جمله نقاشی کودکان، قصه گویی و کاردستی، برای استفاده کودکان بازدید کننده تدارک دیده شده بود. این برنامه ها حالت آموزشی برای بچه ها داشت. همچنین برای اولین بار، نماز کودکانه در این غرفه اجرا شد و دخترخانم ها با چادر نماز و آقاپسرها اگر امکان داشت با عبا، نماز را در داخل غرفه برگزار می کردند.

 

این دکترای علوم قرآن و حدیث در ادامه گفت: در روز سوم فعالیت غرفه، کرسی تلاوت رضوی کودکانه برگزار شد. در این طرح که با شعار «قرآن بخوان و جایزه بگیر» برگزار شد، کودکان بازدیدکننده، قرآن می خوانند و مربی ای که در غرفه حضور داشت، اشکالات بچه ها را متذکر می شد. با تلاش مربی وابسته به موسسه قرآن و عترت مشکات نجف آباد، یکی دو اشکال موردی به بچه ها تذکر داده می شد و هچنین آموزش مختصر تجوید و صوت و لحن یا تخصص تلاوت را برای هر یک از کودکان داشتیم.


این قرآن پژوه با اظهار اینکه در فعالیتهای قصه گویی و نقاشی، کودکان با سیره ائمه اطهار(ع) و پیامبر اکرم(ص) آشنا می شدند، گفت: تعدادی از نقاشی ها و تصاویری را در غرفه آماده کرده و در اختیار کودکان بازدیدکننده می گذاشتیم. کودک زمانی که نقاشی را رنگ می کرد، مربی برایش قصه این نقاشی را تعریف می کند که در روز سوم، همزمان با شهادت امام رئوف، قصه آهو و ضامن آهو را برای کودکان توضیح دادیم. در روزهای قبل هم قصه هایی درباره کرامت امام حسن مجتبی(ع) و زندگی پیامبر اکرم(ص) برای بچه ها ارائه شد.
 

مسئول برگزاری غرفه «کبوترانه» در ادامه با بیان اینکه برای هر کودک بازدیدکننده، هدایایی تقدیم می شد و پذیرایی انجام می گرفت، گفت: هر کودکی که وارد غرفه می شد یک سوره قرآن را تلاوت می کرد و زمینه آشنایی بیشتر کودکان با قرآن کریم و معارف اهل بیت اطهار(س) فراهم می شد.

 

عادل نیا با اظهار اینکه بیش از 200 نفر از کودکان ضمن بازدید از غرفه، از برنامه های «کبوترانه» استفاده کردند، گفت: در زمان برگزاری نمایشگاه، از همکاری 15 تن از مربیان آموزش دیده قرآن در این غرفه استفاده شد.

کد خبر 1102825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha