رژیم صهیونیستی عقب نشینی کرد/ مجوز اقامه نماز یهودیان در مسجدالاقصی لغو شد

دادگاه مرکزی رژیم صهیونیستی در بیت المقدس روز جمعه از تصمیم خود مبنی بر موافقت با اقامه نماز یهودیان در مسجد مبارک الاقصی عقب نشینی کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «مرکز اطلاع رسانی فلسطین»، این اقدام از بیم قیام و خیزش فلسطینیان علیه اشغالگران صهیونیست صورت گرفت.

 

رسانه های عبری به نقل از اومر بارلیو، وزیر امنیت داخلی اسرائیل گزارش دادند که تغییر واقعیت موجود در مسجد الاقصی امنیت عمومی اسرائیل را به خطر می اندازد و موجب قیام گسترده فلسطینیان می شود.

 

دادگاه به اصطلاح صلح رژیم صهیونیستی روز پنج شنبه در قدس با نماز خواندن محدود یهودیان در مسجد الاقصی موافقت کرده بود که این اقدام با محکومیت هایی رو به رو شد.

این دادگاه همچنین حکم تبعید صادر شده علیه «آریه لیبو» خاخام تندرو یهودی را نیز لغو کرد. این خاخام یهودی به سبب اقامه نماز و آموزه‌های تلمودی در مسجد الاقصی از ورود به این مسجد منع شده بود.

این حکم دادگاه صهیونیستی همزمان با تشدید تعرض شهرک‌نشینان اشغالگر یهودی به مسجد الاقصی و ممانعت از ورود ده‌ها نمازگزار فلسطینی به مسجد الاقصی و جلوگیری از برگزاری کلاس‌های دروس دینی در محوطه‌های این مسجد، عملا به منزله تغییر وضعیت حاکم بر این مکان مقدس به شمار می‌ رود.

 

واکنش الازهر مصر به موافقت تل آویو با اقامه نماز یهودیان در مسجدالاقصی

دانشگاه الازهر مصر امروز جمعه موافقت دادگاه صهیونیستی با اقامه نماز یهودیان در مسجد مبارک الاقصی را محکوم کرد.

 این دانشگاه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: موافقت دادگاه صهیونیستی با اقامه نماز یهودیان به مثابه نقض آشکار و نادیده انگاشتن موازین و منشورهای بین المللی و اصول انسانی است.

این نهاد اسلامی ضمن انتقاد از اقدام دادگاه صهیونیستی، آن را به مثابه تحریک احساسات مسلمانان جهان خواند و از مجامع بین المللی خواست تا در چارچوب عمل به ماموریت های خود تمامی اقدامات لازم را برای جلوگیری از تعرضات صهیونیست ها به این مکان مقدس به عمل آورد.

این دانشگاه خواستار حمایت و پشتیبانی از ملت مظلوم فلسطین و مبارزات مشروع این ملت در زمینه احیای حقوق حقه فلسطینیان گردید.

در این بیانیه می خوانیم که مسجد الاقصی یک سمبل ناب اسلامی است و قدس هویت عربی خود را حفظ خواهد کرد و رژیم صهیونیستی به زوال و نابودی خواهد گذاشت و تمامی توطئه های دشمن صهیونیستی در زمینه یهودی سازی این مسجد و شهر قدس محکوم به شکست است.

 

حماس: مراسم دینی یهودیان در مسجد الاقصی، جنگ علیه دین و مقدسات است

جنبش مقاومت اسلامی حماس نسبت به حکم دادگاه صهیونیستی که برپایی مراسم دینی یهودیان در مسجد الاقصی را جایز دانسته، هشدار داد و آن را جنگ علیه دین و مقدسات اسلام دانست.

این جنبش در بیانیه‌ای نسبت به پیامدهای این تصمیم جائرانه هشدار داد و تاکید کرد که چنین حکمی تعدی آشکار علیه مسجد الاقصی و اعلان جنگ علیه دین و مقدسات اسلام است.

حماس بیان کرد که دشمن صهیونیستی از این طریق به دنبال زمینه‌سازی جهت اجرای طرح شوم تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی و هموار کردن راه برای تعرض هرچه بیشتر شهرك‌نشينان به اين مسجد مبارك است.

این جنبش تصریح کرد که هرگونه تعرض علیه مسجد الاقصی موجب انفجار اوضاع خواهد شد و دامن صهیونیست‌های اشغالگر را خواهد گرفت.

در این بیانیه آمده است که نبرد شمشیر قدس، آخرین فصل رویارویی با اشغالگران صهیونیست برای دفاع از قدس نبوده و نخواهد بود.

حماس تاکید کرد که مقاومت همانند همیشه آماده دفاع از حقوق و مقدسات فلسطین و مقابله با هرگونه تجاوزی از سوی اشغالگران است.

حماس عموم فلسطینیان و امت اسلامی و عربی را به عمل به مسئولیت‌های خود در زمینه دفاع از فلسطین و مقدسات آن به ویژه مسج الاقصی فراخواند.

کد خبر 1102851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha