نیروی انتظامی در عین اقتدار مهربانانه با مردم رفتار کند

حجت‌الاسلام روحانی نیروی انتظامی در تراز جمهوری اسلامی ایران را تاکید مقام معظم رهبری خواند و گفت: نیروی انتظامی در عین اقتدار باید مهربانانه با مردم رفتار کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «تقی روحانی» امروز (شنبه، 17 مهر) در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی شهرستان رودسر ضمن تبریک فرا رسیدن ایام ربیع‌الاول و هفته نیروی انتظامی اظهار داشت: مقام معظم رهبری توصیه‌ها و نصایحی را برای نیروی انتظامی مطرح فرمودند که بسیار حائز اهمیت است.
 
امام جمعه شهرستان رودسر با یادآوری حدود 13 هزار شهید نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران که تقدیم اسلام و انقلاب شدند عنوان کرد: علاوه بر این نیروی انتظامی 27 هزار جانباز هم تقدیم انقلاب کرده است و چه سندی بالاتر از این افتخار که نیروی انتظامی جان برکف چنین آمار بالایی در ایثار و فداکاری و عمل به رسالتش دارد.
 
روحانی ایمان، اعتقاد و توجه به نظام اسلامی و حاکمیت دین و اینکه نیروی انتظامی در همه عرصه‌ها جان خود را فدا کرده و دل به خطر می‌زند را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: هر روز هر هفته و هر ماه ما شاهد این جانفشانی هستیم و در همین جا به ارواح مطهر شهدای نیروی انتظامی کشورمان سلام و درود می‌فرستیم.
 
وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری شش توصیه اکید به ناجا دارند و هر کدام از آن توصیه‌ها جای بحث و سخن دارد ابراز داشت: اولین توصیه فرماندهی کل قوا به نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، اقتدار است و ایشان فرمودند نیروی انتظامی باید مقتدر باشد که تفسیر و توضیح این سخن نایب امام زمان(عج) بسیار مبسوط است.
 
امام جمعه شهرستان رودسر با اذعان بر اینکه مردم باید اقتدار نیروی انتظامی را لمس کنند اضافه کرد: همه باید کمک کنند و خود نیروهای نیروی انتظامی هم باید کوشش کنند که به صفت اقتدار بیش از گذشته متصل باشند البته این اقتدار علیه دشمن است و کمر دشمن را می‌شکند و دل دوستان انقلاب و اسلام را شاد می‌کند.
 
روحانی دفاع از ارزش‌های اسلام و انقلاب اسلامی را شاخصه دیگری که مقام معظم رهبری برای نیروی انتظامی برشمردند اعلام کرد و گفت: نیروی انتظامی تاکنون هر چه شهید، ایثارگر و جانباز داده در راستای همین فرمان نایب امام زمان(عج) بوده است زیرا ناجا ایستاده تا نگذارد به ارزش‌های دین و اسلام خدشه وارد شود و آسیب ببیند.
 
وی اینکه احساس مهربانی و خدمت به مردم در نیروی انتظامی باید مشهود باشد را فرمایش و توصیه بعدی مقام معظم رهبری به ناجا دانست و ادامه داد: به بیان دیگر منافاتی ندارد یک مأمور نیروی انتظامی مقتدرانه عمل کند و در عین حال مهربان هم باشد، و این مهربانی را بنا به تاکیدات مقام معظم رهبری مردم باید احساس کنند.
 
امام جمعه شهرستان رودسر سند چشم‌انداز 1404 نیروی انتظامی را هم مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: برای رسیدن ناجا به آن قله که راه زیادی را هم در پیش دارد تک تک کارکنان این سند چشم‌انداز را مورد توجه قرار دهند و بخش‌هایی مانند عقیدتی سیاسی ناجا باید کارکنان را نسبت به این سند و اهداف آن آشنا کنند.
 
روحانی نیروی انتظامی در تراز جمهوری اسلامی ایران را تاکید مقام معظم رهبری خواند و با بیان اینکه ناجا باید جهت تحقق این هدف به سند چشم‌انداز توجه ویژه داشته باشد خاطرنشان کرد: آگاهی کارکنان ناجا به سند چشم انداز به خود آن‌ها کمک می‌کند که خودشان را در آن قله ببینند تا در همه ابعاد شاهد ترقی و پیشرفت باشند.
 
 
 
کد خبر 1102969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha