حمایت از تولید ملی با ممنوعیت واردات امکان پذیر است

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر بحث حمایت از تولید ملی گفت: عملیاتی شدن این شعار با ممنوعیت واردات امکان پذیر است.

محمد صالح جوکار در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به بحث ممنوعیت واردات لوازم خانگی گفت: تولیدکنندگان لوازم خانگی بارها این مسئله را مطرح کرده اند که ما مشکلی از لحاظ تولید لوازم خانگی و جواب دادن به نیاز داخل نداریم. شاید کیفیت برخی از این محصولات به اندازه کیفیت محصولات خارجی خوب نباشد ولی بعضی از آنها از کیفیت بالایی برخوردارند.

 

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت : مقام معظم رهبری وقتی سخن از حمایت از تولید ملی می کنند یعنی اینکه باید همه جوانب در این زمینه در نظر گرفته شود. قطعا ممنوعیت واردات می تواند بهترین کمک و حمایت از تولید داخل باشد. در حال حاضر لوازم خانگی تولید داخل بازار خود را به خوبی پیدا کرده است و اینکه ما مجدد بخواهیم برخی محصولات خارجی را وارد کنیم، ضربه زدن به این تولیدات است.

 

وی با بیان اینکه در هر حالی ما باید به اقتصاد کشور و تولید کمک کنیم، گفت: اگر ما در رابطه با لوازم خانگی تولیدی نداشتیم واردات امر معقول و عاقلانه ای بود اما وقتی خودمان تولید داریم، قطعا واردات این محصولات تیشه زدن به ریشه تولیدات داخل است.

 

جواکار تاکید کرد: اینکه ما شعار حمایت از تولید ملی بدهیم ولی از آن طرف واردات داشته باشیم با یکدیگر منافات دارد. اگر ما شعار حمایت از تولید می دهیم نباید واردات افسار گسیخته داشته باشیم.

کد خبر 1103003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha