صادرات بیش از ۳۶۰ میلیون دلاری به خارج از کشور

رسولی از صادرات بیش از ۳۶۰ میلیون دلاری کالاهای غیر نفتی از مرزهای زمینی، آبی و ریلی شهرستان آستارا به خارج از کشور خبر داد.

«کریم رسولی» به آمار واردات و صادرات کالاهای غیرنفتی از مرزهای زمینی، آبی و ریلی شهرستان آستارا اشاره کرد و به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، یک میلیون و ۲۲۳ هزار و ۶۶۷ تن کالا به خارج از کشور صادر شد که از لحاظ وزنی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰۷ درصد رشد داشته است.

 

مدیر کل گمرک بندر آستارا با بیان‌اینکه ارزش این مقدار کالای صادر شده ۳۶۰ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۱۷۶ دلار است، افزود: در مقایسه با مدت مشابه سال قبل صادرات کالا از لحاظ ارزش ۵۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

 

وی با اشاره به اینکه در این مدت ۱۱۴ هزار و ۲۰۳ تن کالا از گمرک آستارا وارد کشور شده است، تصریح‌کرد: ارزش واردات کالا از مرزهای زمینی، آبی و ریلی آستارا به کشور ۸۲ میلیون و ۸۸۷ هزار و ۳۷۹ دلار است.

 

رسولی گفت: واردات کالا از لحاظ وزن ۲۰ درصد و از لحاظ ارزش ۱۸ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

 

مدیر کل گمرک بندر آستارا خاطرنشان‌‌کرد: ترانزیت خارجی گمرک مقصد در این مدت ۱۵۱ هزار و ۵۵۴ تن به ارزش ۶۹۴ میلیون و ۲۰۴ هزار و ۴۱۹ دلار بود که از حیث وزن و ارزش به ترتیب ۲۷۴ و ۲۶۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

کد خبر 1103022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha