حاکمان افغانستان پاسخگو و پیگیر حادثه تروریستی قندوز باشند

مدیر حوزه های علمیه کشور در پیامی ضمن محکومیت حادثه تروریستی مسجد جامع شیعیان قندوز و شهادت جمع کثیری از نمازگزاران گفت: حاکمان افغانستان باید پاسخگو و پیگیر حادثه تروریستی قندوز باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت الله علی رضا اعرافی در پیامی حادثه تروریستی نماز جمعه شیعیان قندوز را که منجر به شهادت و مجروح شدن بیش از ۱۰۰ نفر از نمازگزاران شد؛ تسلیت گفت.

متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
فاجعه غمبار و جان‌سوز شهادت و جراحت جمع کثیری از مردم شریف افغانستان در مسجد جامع شیعیان در ولایت قندوز مایه خشم حوزه‌های علمیه و مسلمانان و آزادگان ایران و جهان شد، این مصیبت جانکاه را به مردم شریف و نجیب و شجاع و مظلوم افغانستان و علما و بزرگان و حوزه‌های علمیه آن کشور سرافراز و مقاوم و بازماندگان محترم شهدای حادثه تسلیت گفته، مصرانه از مسؤولان آن کشور و مجامع بین‌المللی خواهان تحقیق پیرامون آن و شناسایی و مجازات عاملان و مسببان آن هستیم.

 

بی تردید در همه ویرانی‌های این کشور و دیگر کشورهای اسلامی مستکبران عالم و گروه‌های افراطی سهیم هستند و حاکمان افغانستان باید پاسخگو و پیگیر باشند.

 

همه این مصائب و چالش‌های این کشور نشان دهنده ضرورت شکل‌گیری دولت فراگیر و با مشارکت همه مردم و اقوام و مذاهب و جریان‌های اصیل سیاسی و مبتنی بر آرا مردم و بازسازی جامع افغانستان بر اساس اسلام و عدالت و آزادی و پیشرفت است.

 

به روان پاک همه شهدای امت اسلام و محور مقاومت و شهدای این حادثه و رویدادهای تروریستی درود می‌فرستیم و سلامت آسیب دیدگان و عزت و سربلندی امت اسلامی و کشور افغانستان را از خداوند متعال خواستارم.

کد خبر 1103045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha