منزلت معلمان در تمام ابعاد باید حفظ شود

عزیزی گفت: منزلت معلمان در تمام ابعاد باید حفظ شود و ریشه بسیاری از مشکلات معلمان در نوع نگاه غلط به آموزش و پرورش است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «ابراهیم عزیزی»، امروز (شنبه 17 مهر) در دیدار با جمعی از نمایندگان فرهنگیان فارس گفت: در حاشیه بودن آموزش و پرورش در سال های اخیر یک خطای استراتژیک است.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: منزلت معلمان در تمام ابعاد باید حفظ شود و ریشه بسیاری از مشکلات معلمان در نوع نگاه غلط به آموزش و پرورش است.

وی اضافه کرد: اگر منزلت معلم دستخوش آسیب شده یا انتظار ما از تعلیم و تربیت در تراز اندیشه های بلند انقلاب محقق نمی شود، ریشه در نگاه غلط حاکم بر وزارتخانه آموزش و پرورش دارد.

عزیزی ضمن انتقاد از نگاه شغلی به حرفه معلمی عنوان کرد: از ابتدا نگاه جامع و کامل که منشا و معبر تمامی تحولات باشد به آموزش و پرورش نداشته ایم.

وی ادامه داد: اعتلای کرامت و منزلت اجتماعی جامعه در گروی حفظ منزلت معلم است و زمانی این منزلت را حفظ نکنیم جامعه با مشکلات اجتماعی و فرهنگی دیگری مواجه خواهد شد.

عزیزی تصریح کرد: حفظ منزلت معلم تنها افزایش حقوق آنها نیست بلکه شاهد ابعاد گسترده تری می شود و باید خدمات مناسبی به این قشر زحمتکش ارائه شود زیرا همواره شاهد فداکاری معلمان و دانش آموزان در برهه های مختلف انقلاب اسلامی بوده ایم.

وی با اشاره به ۲۶ساحت سند تحول آموزش و پرورش و ضرورت نگاه حرفه ای به این وزارتخانه گفت: تمام تصمیمات باید به رضایتمندی معلمان و تحول در آموزش و پرورش منتهی شود و نگاه مجلس شورای اسلامی به لایحه رتبه بندی معلمان در مجلس مثبت است.

کد خبر 1103047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha