لازمه تحقق توسعه ایجاد امنیت در همه سطوح است

خلیلیان لازمه و ملزوم تحقق توسعه را ایجاد امنیت در همه سطوح اقتصادی، امنیت سیاسی، امنیت اجتماعی و امنیت فرهنگی دانست و گفت: در این راستا نقش نیروی انتظامی در حفظ نظم و امنیت جامعه بسیار مهم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «صادق خلیلیان» صبح امروز (شنبه ۱۷ مهر) در صبحگاه مشترک یگان های نیروی انتظامی، با بیان اینکه توسعه در جامعه ابعاد و مولفه‌های گوناگونی دارد اظهار کرد: توسعه اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی تنها با وجود امنیت در یک جامعه محقق خواهد شد.

 

استاندار خوزستان افزود: این مولفه‌ها چنان در هم تنیده شده‌اند که اگر توسعه سیاسی اتفاق بیفتد اما توسعه اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی همپای هم حرکت نکنند عملاً جامعه به اهداف خودش نخواهد رسید. 

 

وی با اشاره به اینکه اگر توسعه اقتصادی در یک جامعه رخ ندهد امنیت آن جامعه هم به مخاطره خواهد افتاد اضافه کرد: اگر در جامعه امنیت وجود نداشته باشد توسعه اقتصادی محقق نخواهد شد زیرا توسعه اقتصادی نیازمند توسعه سرمایه‌گذاری است و سرمایه‌گذاری هم در هر نقطه نیازمند وجود امنیت است.

 

خلیلیان با بیان اینکه توسعه سرمایه‌گذاری بدون امنیت محقق نخواهد شد تصریح کرد: توسعه فرهنگی زیربنای رشد و توسعه هر ملتی بوده و فرهنگ غنی اسلامی ما را از هر جهت به سایر فرهنگ‌ها بی‌نیاز کرده است. 

 

وی با اشاره به اینکه ممزوج شدن دو فرهنگ اسلامی و فرهنگ غنی ایرانی توانسته بنیان قوی برای توسعه کشور ما ایجاد کند ادامه داد: انقلاب اسلامی در حقیقت یک توسعه فرهنگی و سیاسی بر پایه اسلام ناب محمدی بود و باعث ارتقای جایگاه جمهوری اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی در جهان شد. 

 

استاندار خوزستان عنوان کرد: قبل از پیروزی انقلاب کشور ما کشوری با شاخص‌های توسعه پایین بر اساس ارزیابی سازمان های بین المللی بود، حکومتی وابسته به بیگانه و فرهنگی رو به اضمحلال داشتیم و جامعه‌ای که کمترین نیازهای آن تامین نمی‌شد اما انقلاب اسلامی توانست یک ارتقا در جامعه ما به وجود آورد.

 

وی ابراز کرد: در دوران قاجار استعمارگران با نفوذ در درون کاخ‌ها وزرا و نخست وزیران را تعیین و در دوره منحوس پهلوی شاه ایران را تعیین، برکنار و جایگزین می‌کردند و وضعیت ایران را به این شرایط رسانده بودند که عزت ملی ما خدشه دار شده بود و انقلاب اسلامی این عزت را به جامعه ایران برگرداند و ارتقا داد. 

 

خلیلیان اذعان کرد: در همین راستا دشمن بعد از پیروزی انقلاب برای اینکه پایه‌های انقلاب مستحکم نشود هجوم ناجوانمردانه‌ای را با سازماندهی مزدوران منطقه‌ای خود آغاز کرد اما مردم ایران و نیروهای نظامی و انتظامی ما توانستند این دشمن را به بیرون از خاک‌ها و مرز ایران عقب برانند و برای اولین بار بعد از ۲۰۰ سال کشور ایران مورد تهاجم قرار گرفت اما یک سانتی‌متر از خاک خودش را از دست نداد. 

 

وی بیان کرد: در این راه شهدای بزرگی را تقدیم کردیم و ایثارگری‌هایی داشتیم و خوشبختانه بعد از اتمام جنگ برنامه‌های توسعه در دستور کار قرار گرفت و توانستیم شاخص توسعه ایران را بر اساس ارزیابی سازمان‌های بین‌المللی و سازمان ملل متحد به سطحی برسانیم که جزو کشورهای با شاخص توسعه انسانی بالا محسوب می‌شویم.

 

استاندار خوزستان تاکید کرد: گرچه این بدان معنا نیست که ما مشکلاتی در کشور نداریم. به خصوص در دهه اخیر که مجدداً مورد تهاجم دشمن و استعمارگران قرار گرفتیم اما نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت ایران توانستند این دهه را مقاومت کنند و به تدریج آثار تحریم‌های ظالمانه را کاهش دهیم اما نیاز به کارهای بزرگتری در چارچوب اقتصاد مقاومتی داریم که نیازمند اتکا به ظرفیت‌های داخلی و استفاده از ظرفیت‌های متنوع بین‌المللی است بدون اینکه استقلال کشور ما را خدشه دار کند.

 

وی خاطر نشان کرد: در این دوره جدید که دولت مردمی روی کار آمده است ما بایستی با پشتوانه غنی فرهنگ اسلامی، حضور مردم و اتحاد و همبستگی خودمان بتوانیم با تکیه بر فرمایشات مقام معظم رهبری و پایبندی به اصول و آرمان‌های انقلاب اسلامی اهداف مقدسی که در راه آن شهدای گرانقدری را دادیم محقق کنیم و یک جامعه پیشرفته و توسعه یافته در تراز انقلاب اسلامی و مردم خودمان داشته باشیم.

 

خلیلیان اضافه کرد: به تبع در استان خوزستان نیز ما چنین وظیفه‌ای داریم و این مهم محقق نخواهد شد جز با همدلی و هم‌افزایی همه نیروها در همه سطوح تا بتوانیم آنچه که در شان مردم خوزستان و این استان راهبردی کشور است را محقق کنیم. 

 

وی تصریح کرد: در این راه وجود امنیت شرط اول است تا بتوانیم اهداف، سرمایه‌گذاری ها و آنچه که در برنامه‌های توسعه و بودجه‌های سالانه تنظیم شده را اجرایی کرده که تحقق آنها خود به امنیت جامعه کمک خواهد کرد.

 

استاندار خوزستان عنوان کرد: بنابراین لازمه و ملزوم تحقق توسعه در استان امنیت اقتصادی، امنیت سیاسی، امنیت اجتماعی و امنیت فرهنگی است و نقش شما عزیزان نقش بی‌بدیلی در راستای حفظ نظم و امنیت جامعه است و در این راه شهدای گرانقدری را تقدیم کردیم. 

 

وی در پایان با درود بر شهدای نیروی انتظامی یاد آور شد: وظیفه خود می‌دانم از شما عزیزان و خانواده گرامی شما که قطعاً در ایفای نقشی که در جامعه بر عهده دارید آنها هم سهیم هستند قدردانی کنم و برای همگی آرزوی سلامت و تندرستی داشته باشند امیدواریم بتوانیم دست به دست هم دهیم و یک ایران اسلامی آباد، پیشرفته و خوزستان سربلند داشته باشیم.

 

کد خبر 1103079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha