وقوع جرم «نزاع دسته جمعی» در کردستان ۳۶ درصد کاهش یافته است

فرمانده انتظامی استان کردستان گفت: در سالجاری وقوع جرم «نزاع دسته جمعی» در استان کردستان نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش ۳۶ درصدی روبرو بوده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، سردار علی آزادی فرمانده انتظامی استان کردستان در جمع اصحاب رسانه استان با تبریک هفته نیروی انتظامی که امسال با شعار پلیس هوشمند امنیت پایدار نامگذاری شده است، گزارشی از فعالیت‌های شش ماه اول امسال فرماندهی انتظامی استان ارائه داد و اظهار کرد: امسال تاکنون در زمینه وقوع جرم نزاع دسته جمعی شاهد کاهش 36 درصدی و در حوزه نزاع فردی  کاهش 9 درصد را در استان کردستان نسبت به مدت زمان مشابه شاهد هستیم.

 

 

وی از کاهش 35 درصدی جعل و کاهش 31 درصد خودکشی در استان خبر داد و بیان کرد: مردم می‌توانند هرگونه انتقاد و نظری دارند از طریق تلفن گویای 197 مطرح و یا به صورت حضوری مراجعه کنند.

 

 

فرمانده انتظامی کردستان همچنین از افزایش سه درصدی سرقت در 6 ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و  یادآور شد: براساس آمار رسمی کشور و علیرغم تمام مشکلات اقتصادی، وضعیت استان کردستان نسبت به سایر استان‌ها از نظر سرقت مطلوب‌تر است.

 

 

سردار آزادی با بیان اینکه میزان کشفیات سرقت 3 درصد رشد داشته است، گفت: 83 درصد از سرقت‌ها در استان کردستان در بازه زمانی یاد شده منجر به کشف شده است.

 

 

وی اعلام کرد: کردستان در زمینه وقوع سرقت، استان 26 کشور هستیم و این نتیجه مشارکت بسیار خوب مردم و فرهنگی بودن است.

 

 

فرمانده انتظامی کردستان اضافه کرد: کردستان از نظر نرخ جرم به جمعیت استان سی‌ام کشور از بین 34 رده انتظامی است و در زمینه وقوع قتل نسبت جایگاه هجدم دارد.

 

 

وی با اعلام اینکه بخش قابل توجهی از سرقت‌های خرد در سطح استان توسط معتادین متجاهر انجام می‌شود، افزود: نبود ظرفیت کافی برای نگهداری معتادین متجاهر را مهمترین مشکل در زمینه جمع‌آوری و ساماندهی معتادین متجاهر در سطح استان است و همین موضوع به شدت دست نیروی انتظامی را بسته است.

 

 

سردار آزادی همچنین از کشف 858 کیلوگرم انواع مواد مخدر در سطح استان خبر داد و تصریح کرد: 124 درصد دستگیری‌ها در حوزه مبارزه با مواد مخدر نسبت به مدت زمان مشابه رشد داشته است.

 

 

وی با تقدیر از پلیس آگاهی استان و عملکرد بسیار قوی این پلیس تخصصی در کشف قتل و سایر حوزه ها گفت: تمام قتل‌های به وقوع پیوسته در 6 ماهه نخست امسال در کوتاه ترین زمان ممکن کشف شده است.

 

کد خبر 1103107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha