همایش «یاوران وقف» در زیرکوه برگزار می شود

به مناسبت دهه وقف همایش «یاوران وقف» به منظور تجلیل از ۵۰ نفر از واقفان، هیئت امنا و مربیان قرآن شهرستان زیرکوه با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام«اسماعیل مختاری» امروز (17 مهر) در جمع خبرنگاران به مناسبت دهه وقف اظهار داشت: دهه وقف بهترین فرصت برای معرفی آثار و برکات وقف به جامعه است.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه زیرکوه با بیان اینکه رسالت سازمان اوقاف در چهار بخش موقوفات، بقاع متبرکه، موقوفات قرآنی و مساجد متمرکز است، گفت: بهترین تبلیغ برای سنت حسنه وقف، اجرای امینانه نیات واقفین خیر اندیش و معرفی وقف‌های احیا شده و تلاش هرچه بیشتر در جهت احیا رقبات وقفی است.

 

وی با اشاره به اینکه 550 موقوفه در شهرستان زیرکوه وجود دارد، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون هفت وقف جدید به ارزش 400 میلیون تومان با نیت های مختلف از جمله فعالیت های قرآنی، عزاداری، کمک به حوزه علمیه و کمک به معلولین توانبخشی حضرت علی اکبر(ع) بیرجند در این شهرستان به ثبت رسیده است.

 

حجت الاسلام مختاری به برنامه های دهه وقف در زیرکوه اشاره کرد و گفت: برگزاری همایش تخصصی وقف در حوزه علمیه، افتتاح کارگاه قالی بافی در روستای سارجین با همکاری بسیج سازندگی و دیدار با امام جمعه شهرستان و غبارروبی گلزار شهدا در دستور کار قرار دارد.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه زیرکوه با بیان اینکه همایش یاوران فردا در مسجد نور روستای پیشبر زیرکوه برگزار می شود، ادامه داد: در این مراسم از 50 نفر از واقفین، هیئت امنا و مربیان قرآن این شهرستان با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی تجلیل می شود.

 

وی در پایان با اشاره به راه اندازی کاروان سلامت گفت: این کاروان به جهت ویزیت رایگان و ارائه خدمات بهداشتی از محل موقوفات مرتبط در روستاهای چناران و نوده و محمدآباد این شهرستان راه اندازی شده است.

کد خبر 1103109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha