۱۲ بیمار جدید مبتلا به کرونادر سمنان بستری شدند

دانایی گفت: ۱۲ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی سمنان بستری شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان درسمنان؛«نوید دانایی» درجمع خبرنگاران با اشاره به بستری شدن ۱۲ بیمار جدید مثبت با تشخیص قطعی ابتلاء به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان گفت: شاهد کاهش آمار بستری هستیم اما این موضوع به معنای تمام شدن یا کاهش شرایط کرونا و پروتکل‌های بهداشتی نیست.

 

رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی سمنان ضمن بیان اینکه با سهل انگاری در شرایط، هر لحظه ممکن است مجدداً شاهد شیوع و رشد آمار ابتلای به کرونا باشیم اضافه کرد: همچنان رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و دوری از تجمعات و سفرهای غیر ضروری و… توصیه می‌شود.

 

وی ازثبت ۴۴ هزار و۱۳۰ مورد مثبت بیماری کرونا در سطح شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون خبردادوافزود: مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به ۹ هزار و ۸۷۴ نفر رسیده است.

 

دانایی با اشاره به اینکه ازابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۳۴ هزار و ۲۵۶ بیمار نیز به صورت سرپایی شناسایی شدند،اظهارداشت: کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید ۱۹ از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان به هشت هزار و ۶۵۲ نفر رسیده است.

 

رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی سمنان با بیان اینکه شرایط به نسبت خوبی در بحث واکسیناسیون وجود دارد و امروز از مرز ۷۵ درصد دریافت واکسن در دُز اول عبور کرده‌ایم، ابراز کرد: نیاز است تا رسانه‌ها اقناع سازی کافی برای مردم به منظور واکسیناسیون حداکثری را در دستور کار قرار دهند.

 

وی با تأکید براینکه ساده انگاری و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی امری است که باید از آن اجتناب کرد ادامه داد: هم اکنون دامغان، گرمسار و سمنان در وضعیت نارنجی و آرادان، سرخه و مهدی شهر در شرایط زرد کرونایی هستند.

کد خبر 1103137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha