روند نزولی بیماری کرونا و موارد بستری در استان/ بیش از ۳ هزار دوز واکسن در خوزستان تزریق شده است

ابول‌نژادیان با بیان اینکه درخوزستان موارد ابتلا به کرونا ۲۰ درصد، بستری ۲۳ درصد و فوت ۲۴ درصد کاهش یافته گفت: تاکنون ۳ میلیون و ۱۳۶ هزار دوز واکسن دراستان تزریق شده که بیش از ۶۱ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال یک دوز و ۳۱.۱ درصد ۲ دوز واکسن دریافت کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «فرهاد ابول‌نژادیان» ظهر امروز (شنبه ۱۷ مهر) در نشست ستاد کرونا خوزستان اظهار کرد: روند بیماری و بستری در استان نزولی است و امیدواریم این سیر با سرعت بیشتری ادامه داشته باشد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به ادامه روند بستری در بیمارستان‌های استان خوزستان افزود: در حال حاضر ۶۴۷ بیمار مشکوک و قطعی در بیمارستان‌های خوزستان بستری هستند که ۴۲۸ نفر از این تعداد در بخش‌های عادی و ۲۱۹ نفر در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند.

 

وی اضافه کرد: در استان خوزستان موارد ابتلا به کرونا ۲۰ درصد، بستری ۲۳ درصد و فوت ۲۴ درصد کاهش یافته است.

 

ابول‌نژادیان نسبت به افزایش موارد بیماری در سه شهر هندیجان، حمیدیه و هویزه هشدار داد و تصریح کرد: باید سریعا در این شهرها موارد تماس، رهیگیری و قرنطینه شوند تا بیماری به شهرهای دیگر منتقل نشود.

 

وی با بیان اینکه در شهرهای امیدیه و ماهشهر نیز موارد بیماری ۱۰ درصد افزایش یافته عنوان کرد: این افزایش موارد بیماری در شهرهایی که میزان واکسیناسیون کم بوده، رخ داده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به وضعیت واکسیناسیون کرونا در استان خوزستان ادامه داد: تا ۱۵ مهر، سه میلیون و ۱۳۶ هزار دوز واکسن در استان خوزستان تزریق شده است؛ بنابراین بیش از ۶۱ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال یک دوز و ۳۱.۱ درصد ۲ دوز واکسن را دریافت کرده‌اند.

 

وی ابراز کرد: در خوزستان ۴۸۲ هزار و ۱۴۰ دانش‌آموز در گروه هدف واکسیناسیون هستند که تاکنون ۱۲۵ هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز معادل ۲۶.۱ درصد این جمعیت یک دوز واکسن را دریافت کرده‌اند.

 

ابول‌نژادیان اذعان کرد: با توجه به تاکید رئیس جمهور در خصوص سرعت بخشیدن به واکسیناسیون دانش‌آموزان و توافقاتی که با وزارت آموزش و پرورش در این راستا انجام شده است، راهکارهایی باید ارائه و اجرا شود تا واکسیناسیون دانش‌آموزان را قبل از ۲۲ مهرماه تمام کنیم.

 

وی بیان کرد: میزان پوشش نوبت اول واکسیناسیون در دانشکده علوم پزشکی بهبهان ۷۹.۲ درصد، دانشکده علوم پزشکی شوشتر ۶۴.۴ درصد، دانشگاه علوم پزشکی دزفول ۶۲.۴ درصد، دانشگاه علوم پزشکی اهواز ۶۲ درصد و دانشکده علوم پزشکی آبادان ۴۶.۳ درصد است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه پوشش واکسیناسیون دانش‌آموزان استان خوزستان تا ۱۵ مهرماه ۲۶.۱ درصد بوده است، افزود: ۴۳ درصد دانش‌آموزان حوزه دانشکده علوم پزشکی بهبهان، ۴۴ درصد دانش‌آموزان حوزه دانشکده علوم پزشکی شوشتر، ۲۳ درصد دانش‌آموزان حوزه دانشگاه علوم پزشکی دزفول، ۲۶.۸ درصد دانش‌آموزان حوزه دانشگاه علوم پزشکی اهواز و ۱۳.۷ درصد دانش‌آموزان حوزه دانشگاه علوم پزشکی آبادان واکسن را دریافت کرده‌اند.

 

ابول‌نژادیان تاکید کرد: پیشنهاد می‌شود برای سرعت‌بخشی واکسیناسیون دانش‌آموزان، مدارس خوزستان یک روز تعطیل شوند یعنی در شبکه شاد آموزش نداشته باشیم و از دانش‌آموزان بخواهیم در این روز برای تزریق واکسن مراجعه کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر پوشش واکسیناسیون در دو شهر بهبهان و دهدز ۸۰ درصد، شرق اهواز ۷۸ درصد، غرب اهواز ۷۱ درصد و آغاجاری ۷۰ درصد است اما در شادگان ۲۰ درصد است. پوشش واکسیناسیون دانش‌آموزان در بهبهان ۴۲ درصد و در شادگان ۳.۱ درصد است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به فعالیت ۷۵۴ تیم سیار واکسیناسیون در خوزستان افزود: این تیم‌های سیار تاکنون ۳۸ هزار دوز واکسن را به گروه‌های هدف تزریق کرده‌اند؛ تعداد تیم‌های سیار خانه به خانه واکسیناسیون در برخی شهرها کم است که باید افزایش یابند.

 

وی با بیان اینکه تاکنون ۴۳ درصد جمعیت روستایی و ۶۶.۸ درصد جمعیت شهری بالای ۱۸ سال خوزستان واکسن کرونا دریافت کرده‌اند گفت: متاسفانه برخی از دهیاران در مقابل واکسیناسیون مقاومت و مخالفت می‌کنند که باید در این راستا اقدام شود تا پوشش واکسیناسیون در روستاها افزایش یابد.

 

ابول‌نژادیان با اشاره به اینکه به طور متوسط روزانه ۱.۵ درصد جمعیت هدف خوزستان واکسینه می‌شوند که این میزان باید افزایش یابد یاد آور شد: رعایت پروتکل های بهداشتی و واکسیناسیون ۲ امر مهم در کنترل بیماری بوده که لازم است به خوبی اجرا شود.

 

کد خبر 1103233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha