بیش از یکصد مرکز درمانی مازندران موقوفه هستند

حجت الاسلام حیدری گفت: بیش از یکصد مرکز درمانی مازندران موقوفه هستند و از درآمد این موقوفات برای خرید تجهیزات و امکانات و لوازم پزشکی هزینه می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان گلوگاه،‌ حجت‌الاسلام «ابراهیم حیدری» امروز(۱۷ مهرماه) به مناسبت هفته وقف در همایش یاوران وقف در سالن اجتماعات اوقاف گلوگاه  به مناسبت بزرگداشت دهه وقف اظهار کرد: سنت حسنه وقف یکی از مصادیق بارز احسان و خیرخواهی است و دارای ثواب و فضیلت‌های بسیار فراوانی است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران بیان کرد: واقفان افراد خیر و نیک اندیشی هستید که از مال و منافع خود می گذرند تا دیگران به خیر و نیکی برسند و از مشکلات آنان کم شود.

 

وی خاطر نشان کرد: در وقف، ارزش‌ها و اخلاق‌های اسلامی از جمله نوع‌دوستی، خیرخواهی و مردم‌گرایی به اوج می‌رسد و دیوارهای سست و متزلزل خودخواهی، غرور و بی‌تفاوتی نسبت به دیگران فرو می‌ریزد.

حجت الاسلام حیدری گفت: بیش از یکصد مرکز درمانی مازندران موقوفه هستند و از درآمد این موقوفات برای خرید تجهیزات و امکانات و لوازم پزشکی هزینه می شود و در راستای صحت، سلامت و بهداشت مردم به آنان خدمات ارائه می کند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران افزود: در موج اول کرونا اوقاف بیش از 70 هزار بسته معیشتی از محل موقوفات به جامعه هدف ارائه کرد و این کمک مومنانه در سراسر استان مازندران اجرایی شد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه تاکید رهبری بر تولید در سال های مختلف بوده است؛ 300 هکتار از شالیزار و گندم زار مازندران توسط اوقاف مدیریت شد و این در حالیست که 470 رقبه از موقوفات ما کاربری کشاورزی دارند که به صورت مشاع در اختیار افراد قرار گرفته است.

 

حجت الاسلام حیدری گفت: مهمترین رویکرد سازمان اوقاف تحولات اقتصادی است و تلاش داریم تا در این بخش تحول عظیم در استان ایجاد شود و در بحث تولید به خودکفایی برسیم.

وی یادآور شد: 200 پروژه امامزادگان مازندران در دست انجام است که در حدود 99 درصد این پروژه ها به همت و تلاش خیران اجرایی شده است و در این بخش مدیون خیران هستیم.

 

 

کد خبر 1103247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha