کشف بيش از ۶ هزارميليارد ريال کالاي قاچاق در مرزهاي آبي هرمزگان

سردار دهکی از کشف بيش از ۶ هزار ميليارد ريال کالاي قاچاق از ابتداي سال جاري تاکنون در سطح مرزهاي استان هرمزگان خبر داد و گفت: ۶۸۳ متهم در اين رابطه دستگير و تحويل مقامات قضايي شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، سردار « حسین دهکی » در گفتگویی خبری در تشريح موفقيت‌هاي مرزبانان استان هرمزگان از ابتداي سال جاري تاکنون ، اظهار کرد: اهميت اجراي طرح هاي مبارزه با قاچاق کالا و ارز همواره مورد توجه ويژه دريادلان مجموعه مرزباني استان هرمزگان بوده و برخورد با قاچاقچيان، از اولويت هاي جدي مرزبانان در اين استان است.

 

وي  در ادامه افزود: در راستاي اجراي طرح هاي عملياتي و مقابله جدي با قاچاق کالا و ارز در استان هرمزگان و به منظور جلوگيري از هدر رفت سرمايه ملي، از ابتداي سال تاکنون با هدايت و برنامه ريزي هاي  انجام شده به همت مرزبانان غيور در پايگاه‌هاي درياباني بندرعباس ، قشم ، بندرلنگه، ميناب ، جاسک و بوموسي،  6 ميليون و 670 هزار و 900 ليتر سوخت قاچاق از نوع گازوئيل، بيش از يک تن و 900  کيلوگرم انواع موادمخدر، 5 ميليون و 600 هزار و يکصد نخ سيگار قاچاق، يک هزار و 214 رأس احشام قاچاق ، 2 هزار و 261 دستگاه انواع لوازم خانگي، 41هزار و 418 ثوب البسه ، 38 هزار و 219 قلم لوازم آرايشي، بيش از 800 طاقه تور صيادي غيرمجاز، 10 هزار و 898 کيلوگرم انواع فرآورده هاي شيلاتي و 848 عدد قطعات وسايل نقليه کشف شد.
 

سردار دهکي با اشاره به انهدام 13 باند قاچاق تصريح کرد: با تلاش شبانه روزي مرزبانان در اين مدت 342 فروند شناور متخلف توقيف و در اين خصوص 683 نفر متهم  نيز دستگير و براي رسيدگي به اتهامات به  مراجع ذي صلاح تحويل داده شده اند.
 
 

فرمانده مرزباني استان هرمزگان با توجه به ضرر و زيان اقتصادي قاچاق کالا و ارز به خارج از کشور و به منظور جلوگيري از هدر رفت سرمايه عظيم ملي، ضمن قدرداني از مشارکت و همکاري خوب مردم مناطق مرزنشين با مرزبانان در شناسايي و کشف جرايم از عموم مرزنشينان خواست در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه قاچاق و نگهداري غيرمجاز توسط افراد سودجو و قانون گريز، در اسرع وقت مراتب را به مراکز پايگاه‌هاي درياباني در نوار مرزي استان اطلاع تا در کمترين زمان ممکن نسبت به شناسايي و دستگيري مجرمان و متخلفان اقدام شود.
 

دهکي با بيان اينکه کارشناسان، ارزش ريالي کالاهاي مکشوفه را بيش از 6 هزار ميليارد ريال برآورد کردند، گفت: اميد است مرزبانان به لطف پروردگار متعال در سايه توجهات حضرت بقيةالله‌ الاعظم (عج) و پيروي از فرامين نايب آن رهبر و فرماندهي معظم کل قوا حضرت آيت‌الله‌العظمي امام خامنه‌اي، همواره در راه خدمت به اسلام، قرآن، ولايت و جمهوري اسلامي ايران موفق باشند و با تلاش مضاعف موجبات توفيق بيشتر در تامين امنيت منطقه را فراهم آورند.

 

وي در ادامه به معضل قاچاق پرداخت و گفت: قاچاق يكي از پديده هاي نابهنجار در كشورهاي در حال توسعه است كه مانع بزرگي بر سر راه توسعه اقتصادي به شمار مي آيد كه افراد سودجو و معارض از اين حربه هميشه استفاده كرده و بر پيكره اقتصاد جامعه و دولت ضربه وارد مي سازند .
 

وي با بيان اين مطلب که تاکيد رهبر معظم انقلاب بر مبارزه همه جانبه با قاچاق يک تکليف براي همه مرزبانان است، اظهار داشت: با توجه به فرمايشات رهبر معظم انقلاب در سال هاي اخير و تاکيد بر اهميت موضوع "رونق توليد" و "جهش توليد" و "توليد و پشتيباني ها و مانع زدايي ها" که بعنوان راهبرد اساسي و شعار امسال توسط (معظم له) نامگذاري شده است بايد بدنبال موانعي باشيم که "جهش توليد" را با مشکل مواجه کرد که رهبر معظم انقلاب بر عزم همگان براي رفع آن تاکيد کردند.
 

فرمانده مرزباني هرمزگان در ادامه با اشاره به آغاز برنامه هاي هفته ناجا از 17 مهرماه گفت: هفته نيروي انتظامي فرصت مغتنمي براي ارائه عملکرد يکساله مجموعه ناجا و مرزباني ناجا به مردم به منظور معرفي توانمندي هاي بزرگ نيروي انتظامي براي جلب سرمايه هاي اجتماعي و مشارکت عمومي در پيشبرد اهداف کلان است.
 

 

وي اظهار کرد: به دليل تقارن هفته ناجا با مراسم هاي دهه آخر صفر و برابر تدابير صورت گرفته، هفته ناجا در سال جاري از 17 مهر ماه آغاز و تا 23 مهر ادامه خواهد داشت.
 

 

وي با اشاره به روز شمار برنامه هاي هفته ناجا گفت: اجراي برنامه هاي فرهنگي و اجتماعي با رويکرد مردم محوري از اهم رويکرد هاي اين هفته خواهد بود.
 

 

دهکي با اعلام بيش از 150 برنامه مختلف فرهنگي اجتماعي و ورزشي، اجراي مراسم صبحگاه مشترک، غبار روبي و عطر افشاني مزار شهداء، نشست با معتمدان محلي، زنجيره انساني مرزبان و مرزنشين، حضور كارشناسان مرزباني در مساجد، برگزاري جشن پايان شبکه سازي در نوار مرزي، همايش بزرگ اقوام، همايش تجليل از خانواده هاي معظم شهدا، افتتاح يادمان شهدا، رونمايي از ميدان مرزبانان، برگزاري جشنواره ورزشي مرزبان و مرزنشين، اجراي طرح مردمياري، رزمايش فضاي مجازي،جشن تجليل از فرهيختگان مرزباني و ديدار با علما و ائمه جمعه و جماعات را بخشي از برنامه هاي اين فرماندهي در طول هفته ناجا اعلام كرد.
 

 

فرمانده مرزباني استان هرمزگان تصريح کرد: استفاده از ظرفيت رسانه ها و فضاي مجازي و حمايت خوب اصحاب رسانه از اجراي برنامه هاي هفته ناجا از نقاط قوت اين هفته است.

 

دهکي گفت: مرزباني به واسطه نگاه سازماني و ماموريت هاي محوله در تمامي اهداف و برنامه هاي خود داراي يک برنامه ريزي منسجم و دقيق است و براساس شعار سال چشم انداز کاري خود را نيز تبيين و تشريح مي کند.

 

سردار دهکي با اشاره به نقش مرزباني در امنيت جامعه تصريح کرد: مرزبانان غيور نيروي انتظامي در بيش از 8 هزار و 755 کيلومتر مرز مشترک با 15 کشور همسايه از مرزهاي ايران اسلامي حفاظت و پاسداري مي کنند؛ مرزبانان دژبان هاي استوار و غيور ايران اسلامي هستند و به عنوان دژ محکمي در برابر هرگونه هجوم و تهديدات برون مرزي ايستادگي مي کنند.

 

وي تاکيد کرد: امروز جمهوري اسلامي ايران جزو امن ترين کشورها است که اين امنيت نتيجه ايثارگري، رشادت و شهادت فرزندان اين مرز و بوم است.

 

دهکي با تبيين نقش بي بديل مرزبانان در امنيت جامعه افزود: نيروهاي انتظامي و بويژه مرزبانان سلحشور، حصارهاي ملتند، حصارهاي معنوي کشورند و وجود نيروهاي مسلح مستقل، آگاه،‌ مبتکر، شجاع، فداکار بدون اينکه گلوله اي هم شليک بکنند، براي يک کشور امنيت آور است و دشمنان انقلاب و نظام را سرجاي خودشان مي نشاند و اين اهميت نيروهاي مسلح را نشان مي دهد و بايد از آن قدرشناسي کنيم.

 

وی ادامه داد: از حيث جغرافيايي جمهوري اسلامي ايران در جايي قرار گرفته که در مرزها، تنش هاي بسياري وجود دارد؛ اين در حالي است که با اشراف، تسلط اطلاعاتي، غيرت مرزبانان و ساير نيروهاي مسلح از جمله ارتش و سپاه و همچنين با هدايت هاي مدبرانه فرمانده معظم کل قوا امام خامنه اي عزيز " مدظله العالي"  ايران اسلامي جزو امن ترين کشورها در جهان است.  

 

دهکي با اشاره به وحدت و همدلي مرزبانان و مرزنشينان غيرتمند در دفاع از مرزها و تماميت ارضي ميهن اسلامي عنوان کرد: هفته ناجا فرصتي است تا يکسال خدمت بي شائبه فرزندان رشيد ملت ايران در نيروي انتظامي و فرماندهي مرزباني ناجا به هموطنان عزيزمان در سراسر کشور نشان داده شود.

 

وي شعار "مرزبان هوشمند ، امنيت پايدار" را صرفا يک شعار تلقي نکرده و افزود: شعار هفته ناجا ، باور و راهبرد ما است و لازمه تحقق آن؛ دقت زياد، سرعت بالا، اشراف کامل و هوشياري در مأموريت ها است و ما هم اکنون در اين زمينه به پيشرفت هاي قابل توجهي رسيده ايم و با ادامه اين روند ان شاء الله مي توانيم  به اين مطلوب در تراز انقلاب اسلامي  برسيم.

 

دهکي در ادامه با اشاره به بومي بودن تجهيزات مرزباني با استفاده از دانش جوانان ايراني بيان کرد: مجموعه عظيم نيروي انتظامي همچون قطاري به سمت مقصد در حال حرکت مي باشد و نياز به ريل گذاري به سوي هوشمندسازي دارد و فرماندهي مرزباني هم از هر نوع ايده و طرحي که بتواند با رويکرد هوشمندسازي مرزها ، ما را ياري دهد تا به آرمان مطلوب مورد نظر برسيم، استقبال مي کند.

 

فرمانده مرزباني استان هرمزگان در پايان  گفت: همه مرزبانان سربازان ولايت فقيه هستند و با تمام قوا و در سخت ترين شرايط از سرحدات کشورمان حراست مي کنند و امروز سربازان ولايت با روحيه جهادي و اعتقادي از مرزهاي شرف و عزت ايران اسلامي صيانت مي کنند و آماده هرگونه جانفشاني، ايثار و شهادت هستند.

 

 

 

 

 

کد خبر 1103310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha