رشد ۱۹ درصدی کشفیات مواد مخدر در خوسف

صادقی از کشف سه تُن و ۴۶۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در شهرستان خوسف از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوسف، سرهنگ «کاظم صادقی» امروز (18 مهر) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: هفته نیروی انتظامی امسال از 17 تا 23 مهر با شعار پلیس هوشمند-امنیت پایدار نامگذاری شده است.

 

فرمانده نیروی انتظامی خوسف با بیان اینکه صبحگاه مشترک نیروی انتظامی در اولین روز از هفته نیروی انتظامی برگزار شده است، افزود: عطر افشانی گلزار شهدای خوسف، سخنرانی در نماز جمعه و ارتباط با مردم از دیگر برنامه های ناجا در این هفته است.

 

صادقی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی همواره در مسیر رشد و شکوفایی است تا خدمات خوبی به مردم ارائه کند، افزود: برای مقابله با جرایم پیچیده به واسطه رشد علم و تکنولوژی این نهاد لازم است خود را مجهز و نیروهای متخصص را به کارگیری کند که تاکنون پلیس مقتدر و هوشمند از این جهت؛ در جایگاه خوبی قرار دارد.

 

وی در ادامه در خصوص شعار امسال هفته نیروی انتظامی گفت: نیروی انتظامی برای ایجاد امنیت پایدار با برنامه ریزی دقیق و هوشمندانه و ارتباط با دستگاه های دیگر با مشارکت و اعتماد مردم سعی در ایجاد آرامش دارد چراکه وظیفه این نهاد در مقوله امنیت بسیار خطیر است.

 

فرمانده نیروی انتظامی خوسف با اشاره به وجود 13 هزار شهید نیروی انتظامی که چهار هزار و 600 شهید بعد از دوران دفاع مقدس تقدیم به نظام کرده است، گفت: تمامی این شهدا در بحث برقراری امنیت و آرامش مردم تقدیم شده اند.

 

صادقی در ادامه با اشاره به 36 خدمت متنوع نیروی انتظامی، اضافه کرد: نیروهای نظامی و انتظامی همواره خود را سرباز ولایت دانسته و گوش به فرمان فرمانده کل قوا انجام وظیفه می کنند.

 

وی در ادامه از کشف سه تُن و ۴۶۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در شهرستان خوسف از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته  ۱۹ درصد افزایش داشته است.

 

فرمانده نیروی انتظامی خوسف با بیان اینکه از ابتدای امسال ۵۲ خودروی قاچاقچیان کشف و توقیف شده است، گفت: در این خصوص 130 نفر قاچاقچی دستگیر و توقیفات امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 13 درصد رشد داشته است.

 

صادقی در ادامه از انهدام چهار باند قاچاق در شهرستان خبر داد و افزود: همچنین 153 مورد سرقت در شهرستان گزارش شده که از این تعداد 122 فقره کشف شده است، 80 درصد سرقت های شهرستان کشف و 88 سارق دستگیر شدند.

 

وی تصریح کرد: از ابتدای امسال 35 مورد تصادف شهری گزارش شده که هیچ کدام منجر به فوت نشده است، تصادفات درون شهری نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته 9 درصد افزایش داشته است، همچنین تصادفات برون شهری شهرستان خوسف با توجه به گستردگی و پراکندگی؛ 35 درصد رشد داشته است.

 

فرمانده نیروی انتظامی خوسف در ادامه از دستگیری ۴۷۸ نفر اتباع بیگانه، سارق و قاچاقچی کالا در شهرستان خبر داد و گفت: در این خصوص پنج درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داریم.

 

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین اولویت های ناجا تعامل و ارتباط با مردم است و تاکنون ۲ هزار و ۹۱۴ خبر از طرف مردم به شهرستان خوسف حاصل شده است که از این تعداد یک هزار و 858 خبر از طریق شماره 110 دریافت شده است.

 

فرمانده نیروی انتظامی خوسف  ادامه داد: ۶۲ درصد اخبار شهرستان از طریق شماره ۱۱۰ به نیرو انتظامی اعلام و بلافاصله نیروها به محل  اعزام شده است.

 

وی با اشاره به وضعیت نابسامان کشور افغانستان، تصریح کرد: امنیت شهرستان خوسف بسیار خوب است، تحولات کشور افغانستان سبب شده اتباع بیگانه بدون مجوز از مرزها عبور کنند اما در این خصوص شهرستان خوسف زیاد درگیر این موضوع نبوده و نیروهای نظامی و انتظامی آمادگی کامل برای ایجاد امنیت را دارند.

 

فرمانده نیروی انتظامی خوسف با اشاره به مصرف مواد صنعتی در شهرستان خوسف، گفت: در این خصوص در شهرستان خوسف نگرانی نداریم و با توجه به اشراف اطلاعاتی ناجا برخورد لازم را با خرده فروشان انجام می شود.

 

 

 

کد خبر 1103332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha