وقف نماد مردم‌داری خدا، پیامبران و اهل‌بیت (ع) است

همتی، گفت: وقف نماد مردم‌داری خدا، پیامبران و اهل‌بیت (ع) است و نگاهی دلسوزانه از سوی واقف نسبت به جامعه انسانی است.

میثم همتی  در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت:  اداره اوقاف امور خیریه شهرستان با ۱۴ امام‌زاده که در سیستم سامانه جامعه کشوری ثبت شده در حال فعالیت است . 

 

رئیس اوقاف و امورخیریه سنقر و کلیایی  افزود: موقوفات فراوانی در سطح شهرستان وجود دارد و در تلاش احیاء هستیم تا سند آنها را اخذ و در مراحل بعدی به دنبال احیاء حقوق موقوفه باشیم و بتوانیم ، خادم خدمتگزاری در این عرصه  باشیم.

 

وی با اشاره به موقوفات  این شهرستان خاطر نشان کرد: ۶ دانگ از روستای گویجه که قبلا سند نداشت و امسال ۳۱۳ هکتار سند تک برگ آن به نام موقوفیه« مرحوم صحبت ‌الله خان کلیایی» با نیت روضه‌خوانی برای حضرت اباعبدالله حسین (ع) امسال اخذ شده است.

 

همتی تصریح کرد: در روستای چوگان، امامزاده حسین چوگان؛ یکسری اراضی داشتیم که ما حقیقتا به لحاظ جغرافیایی شیب ۳۵ درجه بود عملا اب هم در آنجا وجود نداشت ، ما آنجا را به لطف خدا و با استفاده از فناوری «واتر باکس » احیا کردیم ،۵ هکتاردر سه مدل درخت کاشت شده این یک فناوری جدید است که امسال هم حدود ۸۰ درصد جواب داده یعنی ۲۰ درصد از درختان بدون آب یکسال خشک شدن . ۸۰ درصد بقیه درختان سر پا ایستاده و سرسبز هستند و این امیدبخش این هست که ما بتوانیم تمام اراضی دیم شهرستان که آب ندارد جنگل کاری کنیم و این نگاه را توسعه دهیم .

 

رئیس اوقاف و امور خیریه سنقر و کلیایی اظهار کرد: در بحث پنل های خورشیدی درآستان مقدس امامزاده احمد و آستان مقدس امامزاده محمود چوگان از فضای پشت بام امامزاده ها استفاده شد و درحال حاضر برق آن وارد شبکه مدار شده و به سیستم وزارت نیرو  کمک می کند.
 

وی گفت: آنچه در توان ما و وظیفه ذاتی است این هست که  وقف را در محل خودش خرج کنیم ، آنچه که اداره تحقیق و اداره کل اوقاف برای ما رقم زده در این موضوع سندیت دارد و در سیستم سامانه جامعه ثبت و تمام هر آن چیزی که مستأجرین به حساب سیستم سامانه اوقاف می‌ریزند ، ریال به ریال ان در راستای نیت موقوفه هزینه می شود و هیچ کسی حتی خود اداره کل هم توانایی این را ندارد که نیت موقوفه را تغییر دهد و این ها در سیستم سامانه جامعه ثبت شدند .

 

همتی بااشاره به پرداخت نکردن برخی مستاجرین اوقاف از اجاره خود  افزود: یکسری از مستأجرین در کمال تعجب و ناباوری در شهرستان سنقر و کلیایی وجود دارند که از پرداخت حقوق موقوفه امتناع می کنند وما از طریق ریش سفیدان و همسایگان به آنها اعلام کردیم این مال موقوفه است و از لحاظ شرعی پرداخت نکردن اجاره مشکل دارد ولی  باز هم از پرداخت امتناع می کنند.

 

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان سنقر و کلیایی  با بیان اینکه در دین اسلام آنچه که به ما اموختند این است که دروغ حرام است  اذعان کرد: در دین اسلام خیلی از موضوعات حرام ها را برای ما برشمردند ولی می خواهم این را به مستأجرین یادآوری کنم که این مال موقوفه که دست آنها است و عمدا پرداخت نمی‌کنند، حرام تر از حرام است !

 

وی  ابراز کرد: ما از ابتدای سال تا امروز حدود ۷۰ پرونده قضایی داریم و امیدواریم که این مستأجرین به مسیر خیر بیایند و انشاالله بدانند که این مالی که به مالشان اضافه می شود حرام و این نکته را رعایت کنند.

کد خبر 1103358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha