کانون های مساجد بهترین بستر برای پرورش مدیران مومن، جوان و انقلابی است

حجت الاسلام رضوانی نژاد با بیان اینکه کانون‌های مساجد بستر پرورش مدیران جوان، مومن و انقلابی است گفت: کانون‌های مساجد می‌تواند بستر شایسته‌ای برای کسب تجربه‌های مدیریتی جوانان را فراهم کند.

حجت الاسلام «محمدعلی رضوانی نژاد» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت با اشاره به فرا رسیدن ۱۹ مهر سالروز بیانات مقام معظم رهبری در جمع روحانیون خراسان شمالی مبنی بر ضرورت تقویت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در کنار بسیج که رصد و هدف‌گذاری مقام معظم رهبری عمق نگاه استراتژیک ایشان را نشان می‌دهد گفت: کانون‌های فرهنگی هنری محلی برای حضور پرشور جوانان مومن انقلابی و آموزش عملی مدیریت فرهنگی، اجتماعی، هنری در بستر این کانون‌هاست.

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان با بیان اینکه ورود انقلاب اسلامی به دهه پنجم عمر پر برکت خود اقتضائاتی به همراه دارد که بدون توجه به آن اقتضائات امکان تحقق آرمان‌های انقلاب دشوار است افزود: محور این اقتضائات، نیروی انسانی زبده و کارآمد است، لذا با نگاهی به فرمایشات حکیمانه مقام معغظم رهبری در چند سال اخیر می‌توانیم به جایگاه پرورش مدیر جوان، مومن و انقلابی در نگاه ایشان پی ببریم.

 

* ورود نسل جوان در عرصه مدیریت زمینه‌ساز تحقق آرمان‌های والای نظام اسلامی است

وی تاکید ویژه رهبر معظم انقلاب را در بیانیه گام دوم انقلاب بر عظمت نقش نیروی جوان متعهد انقلابی مورد اشاره قرار داد و متذکر شد: بسترسازی برای ایجاد تحول با ورود نسل جوان در عرصه مدیریت و مدیران ارشد نظام، می‌تواند زمینه‌ساز تحقق آرمان‌های والای نظام اسلامی باشد.

 

رضوانی‌نژاد افزود: یکی از الزامات مدیریتی، اشراف علمی و دارا بودن تحصیلات عالیه برای جوان انقلابی است و با توجه به طولانی بودن دوره تحصیلات عالیه، ایجاد توانمندی مدیریتی در جوانان را نمی‌توانیم به پس از اتمام دوران تحصیل واگذار کنیم و پرورش و کسب تجارب مدیریتی باید در دوران تحصیل، دانش آموزی و دانشجویی این جوانان رخ دهد.

 

وی تاکید کرد: با این نگاه واگذار کردن امور به جوانان جهت کسب تجارب مدیریتی در عرصه‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی بستر شایسته تحقق این آرمان‌های متعالی را فراهم می‌سازد.

 

* رصد توانمندی جوانان فعال در کانون های مساجد با اجرای فعالیت‌های فرهنگی

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری استان گیلان با اشاره به نقش کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در تحقق این مهم تصریح کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد توانسته است با برنامه‌ریزی شایسته تمام فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی در سطح مساجد و خانوارهای پیرامون آن در قالب حدود 50 برنامه ساماندهی کرده و با امتیاز دهی به این فعالیت ها توانمندی جوانان فعال در کانون ها و مساجد را به شایستگی رصد کند.

 


رضوانی‌نژاد افزود: هر گونه حمایت از کانون‌ها منوط به به توانمندی در این عرصه بوده و مدیران کانون ها با انتخاب بیش از 14 نیروی جوان به‌عنوان کادر کانون می‌توانند ضمن مدیریت فعالیت اعضا در سطح مساجد، بستر شایسته ای برای کسب تجربه‌های مدیریتی جوانان فراهم کنند.

 


وی افزود: با گذشت سه سال از اجرای فهما در سطح مساجد، کانون‌های فرهنگی هنری به این توانمندی رسیده‌اند که بتوانند جایگاه شایسته‌ای را در سطح کشور برای استان کسب کنند. کانون‌های استان با دارا بودن حدود سه درصد کانون‌های کشور  بین هفت تا 11 درصد کانون‌های منتخب و برتر کشور را از آن خود کردند.

 

*کسب چهار رتبه برتر توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد گیلان

رضوانی‌نژاد در مورد نوع حمایت از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد افزود: با توجه به امتیاز تخصصی، کانون ها در 12 رواق فعالیتی از حمایت برخوردار خواهند شد که در فهمای 99 چهار رتبه برتر تا شایسته تقدیر برای استان گیلان بوده است و کانون‌های برگزیده بین سه تا 15 میلیون تومان مورد حمایت قرار گرفتند.

 


وی ابراز امیدواری کرد که با کمک ائمه محترم مساجد و هیئت امناهای دلسوز بتوانیم با ایجاد تحول در مدیریت کانون های فرهنگی هنری، ضمن ایجاد بستر شایسته برای تجربه مدیریتی جوانان، سهم کانون های استان را در جذب حمایت های بیشتر برای پرورش هر چه بهتر جوانان مومن انقلابی در بستر مساجد بیش از پیش فراهم کنیم.

 

*همکاری و تعامل خوب بین کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و پایگاه‌های مقاومت بسیج 
مدیر ستاد فهمای گیلان فرامین مقام معظم رهبری را نقشه راه فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد دانست که تقویت آنها به معنی حضور پرشور نوجوانان و جوانان در مساجد است.
 
وی با بیان اینکه امروز همکاری و تعامل خوبی بین کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و پایگاه‌های مقاومت بسیج در استان وجود دارد اظهارداشت: این همکاری‌ها به‌‌ویژه در ایام شیوع کرونا افزایش یافته است و اجرای طرح‌های جمع‌آوری و توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان، ضدعفونی کردن نقاط پرتردد محلات و روستاها، قربانی کردن و توزیع گوشت قربانی بین ایتام و فقرا، توزیع لوازم تحصیلی بین دانش آموزان نیازمند بخشی از فعالیت‌های مشترک کانون‌ها و بسیج است.
 
گفتنی است، رهبر معظم انقلاب در روز ۱۹ مهر سال ۱۳۹۱ در خراسان شمالی فرمودند: من سفارش می‌کنم که کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را فراموش نکنید، البته با همکاری بسیج. بد است که بین روحانی مسجد و بسیج مسجد اختلاف به وجود بیاید. با همکاری بسیج این کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را مؤثر کنید. برایش کار کنید. بنشینید فکر کنید، مطالعه کنید و سخنی که متناسب با نیازِ آن جوانی است که آنجا حضور پیدا می‌کند، فراهم کنید. مطالعه کنید. کتاب‌هایی وجود دارد که می‌شود از این کتاب‌ها استفاده کرد. کتاب‌هایی هست، بروید بپرسید، تحقیق کنید از کسانی که اهلش هستند. خودتان را مجهز کنید. مسلح کنید به سلاح معرفت و استدلال. بعد به کانون‌های فرهنگی هنری بروید و پذیرای جوان‌ها باشید. با روی خوش هم پذیرا باشید.
 
 
 
کد خبر 1103366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha